راهنمای خرید هود آشپزخانه

ش

در این مقاله به بیان نکات و آیتم های مهم برای رسیدن به یک تصمیم مناسب در هنگام خرید هود آشپزخانه می پردازیم.

اندازه هود

مانند وسایل محیط منزل و آشپزخانه اندازه یک فاکتور تصمیم گیری در بررسی‌های اولیه قبل از خرید خود می باشد. در رابطه با اندازه اولین موضوع مورد توجه اندازه اجاق گاز شما می باشد، چرا که هود قرار است فضای بالای اجاق گاز را تحت پوشش کامل خود قرار دهد.  بر این اساس خیلی‌ها معتقدند که سطح هود بایستی دقیقاً ابعادی معادله اجاق گاز را داشته باشد. البته در مورد هودهای جزیره ای موضوع در اکثر اوقات صادق نمی باشد.

قدرت هود

قدرت هود بر اساس میزان هوایی که در هر ساعت تخلیه می شود (واحد آن متر مکعب بر ساعت است) بیان می گردد. برای تصمیم گیری در رابطه با انتخاب یک هود با قدرت مناسب باید فاکتورهای زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • سبک زندگی  از نظر پخت و پز: آیا بیشتر عادت دارید که غذای مورد نیاز خود را در منزل پخت نموده یا پای ثابت سفارش غذا از بیرون از  منزل یا رفتن به رستوران و فست فود هستید؟ طبیعی است که هر چه میزان پخت و پز شما در منزل بیشتر باشد به قدرت حدود بیشتری نیز نیاز خواهد شد.
  • اندازه اجاق گاز: طبیعی است که هر چند اندازه اجاق گاز شما بیشتر باشد  حرارت،بو و دود بیش‌تری از قابلمه ها و ماهیتابه های قرار داده شده بر روی آن در هنگام پخت غذا متصاعد می گردد، پس به هود با قدرت بیشتری نیاز دارید.
  • نوع غذا ها: بیشتر چه نوع غذاهایی را مصرف می نمایید؟ آیا طرفدار غذاهای آب پز و رژیمی هستید؟ و یا سرخ کردنی ها جایگاه ویژه ای در رژیم و سبک غذایی خانواده شما دارند؟ اگر جز گروه دوم هستید طبیعتاً به هود با قدرت بالاتری نیاز پیدا خواهید نمود. 
رای دادن به این post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *