راهنمای خرید جاروبرقی (نکات خرید جاروبرقی)

A

در این مطلب می خواهیم در رابطه با نکات خرید جاروبرقی صحبت کنیم تا به خریداران گرامی برای یک انتخاب هوشمند کمک نماید.

قدرت مکش جاروبرقی

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب یک جاروبرقی مناسب قدرت مکش آن می‌باشد. چرا که هدف و مهمترین کارکرد مورد نظر از یک جاروبرقی جمع کردن  آشغالها و گرد و غبار از روی سطوح می باشد که این کار به وسیله قدرت مکندگی آن صورت می‌گیرد. اگر یک جاروبرقی از این نظر دچار مشکل باشد، مهمترین کارکرد و خاصیت خود را از دست می دهد و در نتیجه خرید آن ارزشی نداشته و بدون شک موجب پشیمانی شما می شود. در هنگام بررسی قدرت مکش بایستی وضعیت سطوحی که در آینده قصد دارید جاروبرقی  را بر روی آن سطوح استفاده نمایید به صورت کامل در نظر بگیرید. اینها سوالات کلیدی هستند که بایستی به صورت شفاف و دقیق به آنها پاسخ دهید:

آیا منزل شما مفروش است یا خیر؟

آیا می خواهید بیشتر جاروبرقی را برای  سطوحی مانند سرامیک، سنگ و یا پارکت استفاده نمایید؟

وضعیت فرش ها و قالی های شما به چه صورت است  و چه میزان پرز دارند؟

اگر می خواهید جاروبرقی را بر روی سطوح  غیرمفروش مانند سرامیک و پارکت استفاده نمایید، در این صورت قدرت مکندگی کمتر نیز جوابگوی کار شما خواهد بود. اما در صورتی که برای فرش ها به خصوص فرش های ضخیم و دارای پرز زیاد می خواهید جاروبرقی را استفاده نمایید، بایستی  به قدرت مکش آن توجه بیشتر نمایید.

قدرت و توان 

یکی از آیتم هایی که بسیار مورد نظر  مشتریاندر هنگام خرید جاروبرقی می باشد قدرت و توان موتور آن می باشد.  طبیعتا هر چه قدرت موتور بیشتر باشد می تواند یک مزیت به حساب آید. اما در رابطه با این آیتم نباید به شکل ساده انگارانه برخورد نمود چرا که در نهایت چیزی که برای کارکرد جاروبرقی اهمیت پیدا می‌کند و می‌تواند یک تجربه استفاده خوب را رقم بزند قدرت مکش آن و  و نه صرفاً قدرت موتور آن می باشد.  پس در هنگام بررسی قدرت موتور توجه نمایید که  بیشتر بودن قدرت  موتور لزوماً به معنای بیشتر شدن قدرت مکش آن جاروبرقی نمی‌باشد، چرا که قدرت مکش علاوه بر قدرت موتور به آیتم های دیگری نظیر نوع طراحی داخلی جاروبرقی، کیفیت حرکت هوا در دوران جاروبرقی، لوله خرطومی، پارویی و سایر عوامل بستگی دارد. پس اگر  خواستید در رابطه با قدرت واقعه جاروبرقی در هنگام استفاده دید پیدا کنید، بایستی به وسیله پارویی بر روی سطوح مختلف از آن استفاده نموده تا  بتوانید عملکرد واقعی آن را بر روی سطوح با هم مقایسه نمایید، نه اینکه صرفاً یک عدد مربوط به توان موتور بر حسب وات را مبنای تصمیم و انتخاب خود قرار دهید.

تقسیم بندی جاروبرقی ها از نظر وضعیت بدنه 

جاروبرقی ها از نظر وضعیت بدنه به دو دسته خوابیده و ایستاده تقسیم  شده که هر یک از آنها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند.

تقسیم بندی جاروبرقی ها بر اساس نوع کیسه

یکی از معیارهای مهم و دغدغه خریداران جاروبرقی، با کیسه یا بدون کیسه بودن آن می باشد. 

جاروبرقی های با کیسه: جاروبرقی های کیسه ای نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شوند:

گروه اول: این نوع از جاروبرقی ها دارای کیسه دائمی قابل شستشو می باشند که پس از چند بار استفاده بایستی کیسه را از فضای جارو خارج نمود و آن را پس از خالی نمودن مجدد داخل جارو قرار داد. همچنین هر چند وقت یکبار میتوان آن را شست. این روزها بسیاری از کاربران ترجیح میدهند که  به دلیل سهولت بیشتر و  همچنین رعایت نظافت و مسائل بهداشتی و پاکیزگی،  ذخیره کیسه های دائمی گذشته و جاروبرقی های با کیسه های یکبار مصرف را انتخاب نمایند.

گروه دوم: در این نوع از جاروبرقی ها باید هر چند وقت یکبار کیسه یا پاکت آن را تعویض نمود. پس اگر این نوع از جاروبرقی ها را خریداری نموده اید، باید توجه نمایید که هر چند وقت یکبار باید زحمت و همچنین هزینه مربوط به خرید کیسه یا پاکت را تقبل نمایید. معمولاً پاکت های جاروبرقی نیز در بازار به صورت بسته ای فروخته می شود و یک بسته حاوی چند پاکت می باشد، پس شما با خرید یک بسته تا چند وقت خیالتان از بابت کیسه های مورد نیاز برای تعویض جمع می شود. معمولاً جاروبرقی های کیسه ای دارای اندازه بزرگتری نسبت جاروبرقی بدون کیسه می باشند.

جاروبرقی های بدون کیسه (مخزنی): اگر این نوع از جاروبرقی ها را خریداری نمایید دیگر زحمت تعویض کیسه ندارید، چرا که در این نوع از جاروبرقی ها یک مخزن ثابت بر اساس طراحی شرکت سازنده در نظر گرفته شده است و کلیه زباله های جمع آوری شده در این مخزن جمع آوری می شود. معمولاً مخزن جاروبرقی های بدون کیسه شفاف بوده و کاربر بدون باز کردن آن به راحتی از بیرون می تواند متوجه شود که چه میزان است مخزن جاروبرقی پر شده است. باید توجه نمود که این دسته از جاروبرقی های نیز کاملاً بدون زحمت نمی باشند، چرا که هر چند وقت یکبار باید مخزن و فیلتر های آن ها مورد نظافت و شستشو قرار گیرد. در خرید این نوع از جاروبرقی ها باید دقت کافی داشته باشید چرا که در صورت عدم در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به عایق ها و اتصالات، این جاروبرقی ها می توانند خروجی گرد و غبار بیشتری داشته و برای دستگاه تنفسی شما بسیار مضر باشند.  اگر هم از قبل این نوع جاروبرقی ها را خریداری  نموده اید و با مشکل خروج گرد و غبار زیاد از آن مواجه هستید، پیشنهاد می شود در هنگام استفاده پارچه یا دستمالی را محکم به دور دهان و بینی خود بسته و یا از ماسک های ضخیم استفاده نمایید. 

محل قرارگرفتن کنترل

یکی از نکاتی که خوب است در هنگام خرید جاروبرقی به آن توجه داشته باشید، محل قرارگیری کنترل و دکمه پاور (دکمه خاموش و روشن دستگاه) دستگاه است. از قدیم مرسوم بوده است که سازندگان جاروبرقی دکمه پاور را یا بر روی بدنه دستگاه قرار می دادند. این موضوع دارای دو ایراد اساسی است، اولا اینکه کاربر در حین جارو کشیدن مجبور است هر دفعه مسافتی را طی نموده و به محل قرار گرفتن بدنه برگردد و جاروبرقی را خاموش و روشن نماید. دوما اینکه در هر بار خاموش و روشن کردن کاربر مجبور به خم و راست شدن است و در طول هربار جارو کردن این کار بارها و بارها تکرار شده و منجر به فشار مضاعف بر روی کمر و ستون فقرات کاربران و خصوصا خانم ها می شود. برای رفع این مشکلات در برخی از مدل های جدیدتر کنترل دستگاه بر روی دسته جارو قرار داده می شود تا از بروز مشکلات مزبور جلوگیری شود.

وزن جاروبرقی

یکی از موضوعاتی که از نظر ارگونومی باید مورد توجه قرار گیرد وزن جاروبرقی است در خانه بیشترین استفاده از جاروبرقی را خانم ها دارند، در نتیجه وزن مناسب جاروبرقی برای آنها دارای اهمیت می باشد در صورتی که جاروبرقی از حد معینی سنگین‌تر باشد مسلماً خانم ها و یا سایر افرادی که در منزل با آن کار می‌کنند در دراز مدت متحمل فشار زیادی می شوند و این موضوع در گذر زمان برای ستون فقرات گردن آنها مسلماً زیان آور خواهد بود و زمینه‌ساز بیماریهای از قبیل دیسک کمر و دیسک گردن می گردد. چرا که جاروبرقی  وسیله ای نیست که برای یک یا دو بار مصرف شود و ابزاری است که سال ها و در کل عمر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر خیلی می‌خواهید حرفه ای و دقیق در این زمینه عمل نمایید می توانید به سایت های خارجی نیز سر زده و ببینید وزن مناسب جاروبرقی از نظر استاندارد ایمنی در سراسر دنیا به چه صورت می باشد. باید توجه داشت که انتخاب وزن مناسب دسته به وضعیت جسمانی هر فرد و وزن خود او نیز دارد و شما در هنگام خرید باید به این موضوع توجه نمایید. ممکن است یک جاروبرقی برای یک فرد با قدرت بدنی بالا و وزن ۱۰۰ کیلو خیلی سبک به نظر بیاد اما همان جارو برقی برای یک خانم با وزن ۷۵ کیلو سنگین بوده و منجر به وارد آمدن فشار به ستون فقرات وی گردد.

صدای جاروبرقی

یکی دیگر از معیارهای تصمیم‌گیری در مورد جاروبرقی مناسب میزان سر و صدای ناشی از آن می باشد.  در رابطه با این موضوع باید حسابی تحقیق نمایید چرا که سهل انگاری و نادیده گرفتن این موضوع بعدها می‌تواند منجر به ایجاد سر و صدای زیاد در منزل برای شما گردد. این صحنه را تصور نمایید که خسته از سرکار به منزل برگشته و می خواهید کمی استراحت نمایید. حالا باید به جای سر و صدای ماشین ها و بوق آنها در ترافیک سر و صدای جاروبرقی را تحمل نمایید، چه حسی به شما دست می دهد؟ دقت نمایید که در هنگام خرید  روشن کردن جاروبرقی (حتی اگر امکان روشن کردن آن در فروشگاه هم باشد)، باز نمی تواند مبنا و ملاک عمل قرار گیرد. چرا که در محیط فروشگاه ها که معمولاً در کنار خیابان هم قرار دارند، مسلماً سروصدای زیادی وجود دارد و صدای جاروبرقی حتی اگر زیاد هم باشد چندان به چشم شما نمی آید، در صورتی که داستان در محیط منزل متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر به صحبت های فروشنده و یا تبلیغاتی که در وب سایت های فروش در مورد جاروبرقی  صورت می‌گیرد  اکتفا نکنید و سعی نمایید حتماً خودتان میزان صدای آن را از نظر دسی بل چک نمایید. ممکن است فروشگاه های اینترنتی ایرانی اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما نگذارند، پس بهتر است به فروشگاه های خارجی و سایتهای مرجع و معتبر و حتی سایت خود شرکت سازنده جاروبرقی مورد نظرتان نیز سرزده و دقیقاً میزان صدای آن را چک نمایید. ممکن است آیتم هایی که از نظر دسی بل بیان می شود برای شما به عنوان یک مصرف کننده  ملموس نباشد که آیا این میزان سر و صدا زیاد خواهد بود یا قابل تحمل است؟ برای این موضوع بهتر است که جاروبرقی که در حال حاضر از آن استفاده می نمایید را نیز چک نموده و میزان صدای تولید شده از آن بر اساس دسی بل از سایت شرکت سازنده به دست آورید.  در این صورت این موضوع یک مبنای مناسب در اختیار شما قرار می دهد که آیا جاروبرقی جدیدی که قصد خرید آن را دارید نسبت به جاروبرقی فعلی شما سر و صدای کمتری تولید خواهد نمود یا خیر؟

طول سیم جاروبرقی

اگر می خواهید جاروبرقی را در یک محیط بزرگ استفاده نمایید ترجیحا جاروبرقی دارای سیم بزرگتر را تهیه نمایید. همه ما تجربه  کشیده شدن سیم در هنگام استفاده  جاروبرقی را داریم.  این موضوع در دراز مدت منجر به ایجاد زخم یا پارگی در سیم های جاروبرقی می‌شود. با توجه به اینکه سیم جز آیتم هایی است که معمولاً قابل تعویض و  تعمیر نمی باشد، این مسئله دردسر زیادی را برای شما ایجاد خواهد نمود. طول سیم جاروبرقی ها  معمولاً از ۲ متر تا ۹ متر (برای جاروبرقی های بزرگ) متغیر می باشد. با این حال اگر جاروبرقی مورد نظر و دلخواه خود را پیدا نموده اید صرفاً به خاطر کوتاهی سیم، از خرید آن صرف نظر ننماید، چرا که می توانید با استفاده از سیم های رابط و سه راهی ها نیز مشکل خود را در آینده حل نمایید.

آپشن  دنبال نمودن کاربر

 امروزه جاروبرقی ها نیز به مانند خیلی از وسایل و لوازم زندگی روزمره به سمت هوشمند بودن حرکت نمودند. یکی از آپشن های هوشمندی که در برخی از جارو ها پیاده سازی شده، آپشن امکان دنبال نمودن کاربر می باشد. این آپشن  این امکان را در اختیار شما قرار داده که صرفاً در جلوی جارو حرکت نموده و جارو به صورت خودکار دنبال شما راه افتاده و عملیات جمع کردن آشغال ها و گرد و غبار را انجام دهد. پس دیگر در این حالت عملیات جارو کردن تبدیل پیاده روی شده  و انرژی زیادی از شما نمیگیرد  و در نتیجه فشاری  بر روی دست، گردن و کمر شما وارد نمی شود.

لوله خرطومی

 

لوله تلسکوپی

 یکی از نکات مهم در مورد لوله تلسکوپی قابلیت تنظیم ارتفاع آن می باشد. توصیه می شود که حتماً در هنگام خرید جاروبرقی به این قابلیت توجه نمایید چرا که امکان تنظیم ارتفاع لوله تلسکوپی به شما این امکان را می دهد که در هنگام استفاده از جاروبرقی متناسب با قد خود اندازه لوله تلسکوپی را تنظیم نمایید و به این صورت فشار کمتری در حین کار با جاروبرقی به کمر شما وارد شده و این از نظر ارگونومی که یک مزیت به حساب می آید. این قابلیت خصوصاً در هنگامی که جاروبرقی کاربران مختلف داشته و ممکن است در زمان های مختلف افراد با قدهای متفاوت از آن استفاده نمایند، حیاتی به حساب می آید.

طول لوله

طول لوله  یکی از موضوعاتی است که باید در هنگام خرید  جاروبرقی به آن توجه کافی نمود. از یک طرف طول لوله کوتاه کار با جاروبرقی را سخت کرده و از طرف دیگر طول لوله بزرگ منجر به کاهش قدرت مکندگی می‌شود.  پس در رابطه با طول لوله بهترین حالت حد وسط می باشد.

سایر آپشن های جانبی جاروبرقی ها را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

آپشن فشرده سازی زباله

فیلترها مانند فیلتر اسفنجی

دمنده

راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک

از آنجاییکه مدتی است که جاروبرقی های رباتیک در بازار عرضه شده و توجه بسیاری از خریداران را جلب نموده است، در این قسمت به نکات راهنمای خرید و همین طور موضوعات و ملاحظات مهم برای کار با جاروبرقی های رباتیک می پردازیم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اولین موضوعی که بایستی در رابطه با جاروبرقی رباتیک و راه اندازی آن توجه نمایید، نرم افزار یا اپلیکیشن راه اندازی آن است تا بتوانید به راحتی و به صورت user friendly به آن وصل شده، جاروبرقی را راه انداخته و با آن کار کنید. به عنوان مثال برای جاروبرقی های شیائومی اپلیکیشن Mi Home کار شما را به خوبی راه می اندازد و می توانید آن را از گوگل پلی دانلود نمایید. مشکلی که برخی اوقات پیش می یاد سختی اتصال به اپلیکیشن است که مشتریان را اذیت می کند. 

عملکرد مناسب روی سطوح مختلف

یکی از دردسرهای کار با جاروبرقی های رباتیک و کلا هر نوع جاروبرقی، کارکرد مناسب روی سطوح مختلف است. عموما بر روی سطوح صاف و نرم و یکدست مثل پارکت، سرامیک، کاشی، سنگ و موکت عملکرد مناسبی دارند اما روی سطوحی مثل قالی به مشکل برمی خورند. البته معمولا جاروبرقی های رباتیک بر روی قالی های ماشینی عملکرد مناسبی دارند اما کمی با فرش های با پرزهای بلند و قالی های دستباف ایرانی مشکل دارند و ممکن است پرزهای آنها را بیش از حد بکشد و در طول زمان موجب فرسایش قالی دستباف شما شود. به این موضوع بسته به اینکه برای چه سطحی می خواهید استفاده نمایید، توجه بفرمایید. یکی از توصیه ها برای اینکه روی قالی به مشکل برخورد نکنید، چسب زدن ریشه های قالی است. چون موارد زیادی دیده شده که ریشه های فرش دور برس جاروبرقی پیچیده شده و مشکل ایجاد کرده است. سطح دیگری که معمولا جاروبرقی های رباتیک باهاش کمی مشکل دارند، پوست و زیرانداز و فرش خرسی است که خیلی از اوقات با جارو حرکت می کند. در نتیجه برای عملکرد مناسب روی این سطوح توصیه می شود پوست یا زیرانداز جوری به کف چسبیده شوند که وقتی جارو روی آنها حرکت می کند، ثابت بمانند. همچنین در صورتیکه روی زمین کابل یا سیم دارید بایستی برای آنها تدبیری بیاندیشید تا جاروبرقی رباتیک حین رسیدن به آن منطقه به مشکل برنخورد. کلا توصیه می شود که منزل را مرتب نموده و وسایل زیر دست و پا و پخش نباشد تا جاروبرقی رباتیک شما با کمترین مشکل به نظافت بپردازد. 

نقشه

معمولا جاروبرقی های رباتیک در ترسیم نقشه با استفاده از اسکن و پردازشگر خود، خوب عمل می کنند، اما در صورتیکه در محلی قرار بگیرند که در نقشه آنها نیست دچار مشکل می شوند. بهتر است که امکان یادگیری به جاروبرقی داده بشه که خودش برود بر اساس محدوده و زونی که براش مشخص کنید، یاد بگیرد و نقشه را ترسیم نماید. مشکل دیگری که مشتریان نسبت به آن ابراز نارضایتی می کنند اینه که برخی از جاروبرقی های رباتیک در هر بار استفاده مجددا نقشه را ترسیم می کنند و از نقشه قبلی استفاده نمی کنند. 

شارژ طولانی

در صورتیکه برای فضای بزرگ می خواهید از آن استفاده نمایید، شارژ موضوع مهمی است که در وسط کار شارژش تموم نشه و کار نظافت منزل نصفه کاره نموند. این موضوع خصوصا در زمانیکه در منزل نیستید و قرار است خودش کار تمیزکاری را کامل انجام دهد اهمیت بیشتری پیدا می کند.

فضای مناسب مخزن

به این موضوع هم توجه نمایید، فضای مخزن خصوصا برای تمیز کردن خانه ها و محل های بزرگ مهم است که تا حد امکان هرچه دیرتر مخزن آن پر شود و احتمال اینکه در وسط کار و قبل از به اتمام رسیدن ماموریت نظافت، مخزن پر شود، کاهش یابد.

ناهمواری ها و اختلاف سطوح

عموما جاروبرقی های رباتیک در فضاهایی که مسطح بوده و یا ناهمواری و اختلاف سطح کمی دارند بهتر عمل می نماید تا فضاهایی که پر از پستی و بلندی و اختلاف سطح و یا پله است. اختلاف بیش از حد بین سطوح ممکن است برای جاروبرقی های رباتیک ایجاد مشکل نماید. مشکل دیگری که برخی مشتریان از آن گله مند می باشند، عدم تمیز کردن فضاهای بین دو فرش است. به همین علت برخی توصیه می نمایند که جاروبرقی رباتیک تا ۷۰-۸۰ درصد کارکرد کامل یک جاروبرقی را انجام می دهد و هرچند وقت یکبار با جاروبرقی معمولی هم کل خونه نظافت شود تا موارد احتمالی جامانده پوشش داده شوند.

سر و صدا

برای برخی که تمایل دارند حتی شب ها هم بتوانند از جاروبرقی استفاده نمایند، سر و صدای زیاد می تواند آزاردهنده باشد. هرچند برای جاروبرقی های رباتیک توصیه می شود که در طول روز و حتی هنگامیکه منزل نیستید، آن را برای فعالیت با یک برنامه مناسب تنظیم نمایید تا در زمان حضور در منزل بی جهت محبور نباشید سرو صدای آن را تحمل کنید. برخی از جاروبرقی ها قابلیت تنظیم صدا نیز دارند. شاید در دفعات اول به دلیل موارد احتمالی (مثل هنگ کردن یا گیر کردن به سطوح) نیاز باشد که خود شما هم در منزل حضور داشته باشید، اما بعد از مدتی که قلق های مربوط به شیوه و کارکرد جاروبرقی رباتیک دست تون اومد می توانید با خیال راحت حتی با گوشی تلفن همراه خود و زمانیکه بیرون از منزل تشریف دارید، به آن فرمان بدهید. این قابلیت خصوصا در هنگامیکه موارد پیش بینی نشده و غیرمنتظره پیش می یاد بسیار مفید است، مثلا زمانیکه بیرون از منزل هستید یک دفعه بهتون خبر داده می شود که قراره شب مهمان داشته باشید.

جمع کردن آشغال های ریز

برخی جاروبرقی ها آشغال های بزرگ را به راحتی جمع می کنند، اما برای جمع کردن کرک و مو و آشغال های ریز مشکل دارند که در رابطه با جاروبرقی های رباتیک این موضوع کمتر مشاهده شده و مشتریان عموما از توانایی آن در جمع کردن آشغال های ریز هم رضایت دارند.

قابلیت جستجوگری

موضوعی که برای جاروبرقی های رباتیک از اهمیت زیادی برخوردار است، قابلیت و قدرت جستجوگری به خصوص در فضاهای پرپیچ و خم بدون برخورد با اشیا و وسایل منزل و آسیب دیدن احتمالی وسایل یا خود جاروبرقی است. اینکه جاروبرقی با کنجکاوی خاصی همه جا را بگردد و حسابی نقاط مختلف را تمیز کند. حتی اگر در دفعه اول جستجو و حرکت برخی نقاط جا بماند باید این توانایی را داشته باشد که مجددا برگردد و نقطه ای را جارو نزده باقی نذارد.

نیاز به تمیز کردن برس حین جارو

این برای کاربران جاروبرقی رباتیک خصوصا زمانیکه منزل نیستند سوال مهمی است که آیا بدون نیاز به درآوردن و تمیز کردن برس، می تواند کل خانه را تمیز کند و یا اینکه حین کارش حتما باید برس را درآورد و تمیز کرد؟ اگر در منزل فرش و موکت زیاد دارید این مشکل زودتر خودش را نشان می دهد و پرز و موی زیادی به برس می چسبد که باید قبل از ادامه کار تمیز شود.

لوازم یدکی و باتری

این موضوع در چند ماه یا چند سال اول خودش را نشان نمی دهد. اما بایستی نسبت به آن دوراندیشی داشته باشید و موضوع دسترسی به لوازم یدکی و تعویضی و باتری و همچنین خدمات پس از فروش را مورد نظر داشته باشید تا در موقع نیاز به مشکل برنخورید.

طراحی زیبا و اندازه مناسب

کوچک بودن و اندازه مناسب یک مزیت بزرگ برای جاروبرقی است، هم از این نظر که جاروبرقی در حین کار (خصوصا جاروبرقی رباتیک) چابک تر عمل می نماید و هم اینکه خود آن فضای کمتری را از منزل می گیرد و پیداکردن جایی برای قرار دادن آن راحت تر است.

قدرت مکش

قدرت مکش فاکتور مهمی در جاروبرقی است.

دفترچه راهنما

دفترچه راهنمای فارسی یا انگلیسی از نکات مورد توجه است. برخی از محصولات چینی یا ژاپنی دفترچه راهنمای انگلیسی هم ندارند و این موضوع برای مشتریان ایرانی مشکل ایجاد می کند. البته در سالهای اخیر به دلیل حمایت از محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ، بسیاری از شرکت ها از چاپ دفترچه و قراردادن آن در کنار محصول خودداری می کنند و کاربران را به فضای وب جهت دانلود دفترچه راهنما راهنمایی می کنند. پس اگر دفترچه راهنما در کنار محصول موجود نبود حتما از وب آن را دانلود نمایید.

معرفی کودک

اگر در منزل کودک دارید بایستی برنامه معرفه تنظیم نمایید تا جاروبرقی او را شناخته و حین کار به مشکل برنخورد.

سایر موارد

برخی دیگر از قابلیت ها و ویژگی های مهم جاروبرقی های رباتیک که در حین خرید و استفاده مورد نظر هستند، به صورت زیر می باشد:

  • هوش مصنوعی
  • ارائه گزارش کامل از محل های جارو شده
  • تنظیم قدرت موتور
  • کیفیت بدنه
رای دادن به این post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *