راهنمای خرید مودم

ش

در این مقاله به بیان نکات و آیتم های مهم برای رسیدن به یک تصمیم مناسب در هنگام خرید مودم می پردازیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

در ابتدا بایستی دقیق مشخص نمایید که چه تعداد کاربر با استفاده از اتصال کابلی می خواهند به مودم وصل شده و از طریق آن دریافت داده و اطلاعات را از طریق شبکه جهانی اینترنت داشته باشند.  اگر فقط خود شما به تنهایی استفاده کننده از مودم هستید می توانید با خیال راحت یک مودم با یک پارت یا اصطلاحاً مودم تک پورت را خریداری نمایید. اما اگر بیش از یک نفر  به صورت همزمان می خواهند از طریق کابل به مودم وصل شوند سراغ مودم های با چند پورت که معمولاً ۴ پورتی می‌باشند بروید. پیشنهاد ما این است که کمی در این زمینه آینده‌نگری نیز داشته باشید و صرفاً به وضعیت فعلی خود را نبینید، چرا که ممکن است در حال حاضر شما به تنهایی از این مدل استفاده نمایید ولی چند ماه دیگر مثلاً افراد دیگری به دفتر شما اضافه شوند و آنها نیز نیاز به استفاده از مودم پیدا کنند. در این هنگام بایستی یا مودم را عوض کرده یا هزینه خرید یک سوئیچ را متحمل شوید. 

سوال ۱: بیان داستان

رای دادن به این post

2 دیدگاه در “راهنمای خرید مودم

  1. سپند پورآذر میگوید:

    پاسخ سوال یک:
    به جرات بهتون میگم که ما مظلوم‌ترین محصولات ساخت بشر هستیم…دلیل دارم برای این ادعا…با این‌که  هر روز نقشمون تو زندگی انسان‌ها داره پررنگ‌تر میشه، اما شما کمترین توجه رو به ما میکنین…اولاً همون اول که ما رو می‌برید خونتون، میگردین و میذارینمون جایی که واقعاً سخت بشه پیدامون کرد…انگار زشته کنار بقیه‌ی محصولات جلوی چشم باشیم…ثانیاً، سالی دوازده ماه میگذره و دریغ از یک نگاه! … کسی نمی‌کنه یه بار سری بهمون بزنه…تمام مدت در حال خدمت‌کردن هستیم، اما کسی زحمت یک نگاه ساده‌ رو هم به خودش نمیده…ما که چیز زیادی نمی‌خوایم…چطور تلوزیون رو چند ساعت در روز میشینین و نگاه‌های خیره‌تونو نثارش می‌کنین؟ یا مثلاً یخچال…یخچال که حتی کاری هم باهاش نداشته باشین هر روز چند بار باهاش دست میدین و با کنجکاوی زل می‌زنین بهش…بعضی مواقع که دیگه خیلی از دست آدما ناراحت میشم، با خودم میگم اصلاً برید به همون یخچال گنده‌بک بگید وصلتون کنه به اینترنت! قهر میکنم و دست از کار میکشم…بعد با کلی اشتیاق می‌بینم که انگار ترفندم جواب داده و آدما میان سمتم…اما تا میام معاشرتی کرده باشم، دقیقاً در همون لحظه‌ای که دستتونو به سمتم دراز می‌کنین و من بهتون چشمک میزنم….خاموشم می‌کنین…بعد دوباره روشنم میکنین…تا به خودم میام می‌بینم ریست شدم و حافظه‌ام انگار پاک شده و روز از نو…دوباره می‌رین و تنهام میذارن…انگار آفریده شدم که تنها بمونم اما نذارم انسان‌ها تنها باشن…باز خوش به حال جیبیامون…اونا رو باز چهارتا جا با خودتون میبرین…وضعشون از ما مودم‌های ثابت بهتره…بگذریم…
    مدل‌های مختلفی از ما رو میشه پیدا کرد…بعضیامون تک شاخیم…شما به شاخ میگین آنتن البته…به ما که میرسه میشه آنتن…جالبه به مال گوزن میگین شاخ…به عنوان دکور میذارین توی پذیرایی…به مال ما میگین آنتن…اگه بهتره خب از همون استفاده کنین…هر چی تعداد شاخ‌هامون بیشتر باشه اتصال قوی‌تری برقرار می‌کنیم و تعداد بیشتری از شما میتونین توی یک محدوده خاص ازمون استفاده کنین…انصافاً ما محصولات خیلی با‌مرامی هستیم…کافیه یه ذره بهمون نزدیک بشین…کافیه با یه سیم ساده ما رو به کامپیوترتون وصل کنین…همین قدرم به فکر ما باشین کیفیت اینترنتتونو چنان بالا می‌بریم که دیگه فاصله‌رو فراموش کنین…بعضیامو حتی تا چهارتا دریچه هم براتون گذاشتیم که بتونیم اینترنت دلمونو سریع‌تر و بهتر باهاتون اشتراک بذاریم…با اختلال کمتر…فکر کنم پورت لن (LAN) میگین شما بهش…ما با فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ “گیگاهرتز”، چیزی که میخواین یعنی اینترنتو براتون فراهم میکنیم-۲.۴ گیگ شعاع بیشتری رو پوشش میده اما خب ۵ گیگ سریع‌تر انتقال میده و کمتر با امواج دیگه‌ تداخل پیدا میکنه-ولی شما حاضر نیستین دو ثانیه چند “کیلوهرتز” از صداتون مایه بذارین‌ تشکری از ما بکنین…این درسته؟ این انصافه؟ به ما مودم‌ها بیشتر توجه کنین.

  2. شهریار فتاحی میگوید:

    جواب سوال ۱:
    می‌خوام در مورد چیزی در رابطه با ما نت‌گردها باهاتون صحبت کنم و اون چیزی نیست جز اتصال به اینترنت. خوب حالا مشکل کجاست؟ مشکل از جایی شروع میشه که کسانی که از لپ‌تاپ (یا کامپیوتر) به عنوان وسیله ارتباط به نت استفاده می‌کنند خیلی وقت‌ها از تلفن همراه برای این اتصال استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه باید نقطه اتصال و داده گوشی ما دائم روشن باشه شارژ گوشی زود تموم میشه و باتری ما دچار مشکل میشه. خود من که این متن رو می‌نویسم ببا لپ‌تاپ وصل به گوشی کار می‌کنم و همزمان به شارژ برق هم متصل هست خوب معلومه باتری گوشی داغون میشه. راه حل چیه؟ خوب می‌‌تونیم از مودم برای این اتصال استفاده کنیم. وسیله‌‌ای بسیار ارزشمند برای اتصال به نت. امروزه با شنیدن مودم خیلی‌ها به نوعی از مودم فکر می‌کنند که مودم ADSL نامیده می‌شود. خوب انواع مختلفی از این سیستم برقراری ارتباط وجود دارد که توسط ما انسان‌ها و شرکت‌های خدماتی ارائه شده‌اند. چند وقت پیش که می‌خواستم یک مودم بخرم اول خواستم یک مودم ADSL بخرم ولی با توجه به ارائه خدمات بهتر توسط اپراتورها تصمیم به خرید مودم سیم‌کارت‌خور دارم که به راحتی قابل حمل نیز هستند (برخلاف مودم ADSL). نسل دیگه مودم LTE هست که نسل جدیدی محسوب میشه و تلفن همراه یا سیم کارت نمی‌خواد و سرعتش هم خوبه. خوب هر کسی بر حسب سلایق میتونه انتخاب کنه. جالب اونجاست که تازگی فهمیدم که مودم پاوربانک هم داریم که با یه تیر می‌تونم دو نشون بزنم و این عالی محسوب میشه.
    برخی مودم ها دارای یک، دو ، سه یا چها رآنتن (شاخک خارجی) هستن که هر چی تعداد اونا بیشتر باشه آنتن دهی بیشتری دارند. کابل‌های LAN یا USB در این مودم‌ها مستقیما در سرعت آنها تاثیر دارد و اگه بی‌سیم بخواهیم استفاده کنیم سرعت به مسافت ما از مودم بستگی پیدا می‌کند. مودم دارای سابقه چند ساله هست و در این مدت نسل های مختلفی از آن عرضه شده است و هر کسی بنا به نیاز و البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی می‌تواند بهترین ها را انتخاب کند. مدل هلی سری A,B مدل های قدیمی،اولیه و ضعیف از این سیستم ارتباطی محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *