راهنمای خرید هدفون

ش

امروزه هدفون ها دارای تنوع بسیار زیادی بوده و شما در هنگام خرید با طیف وسیعی از گزینه ها مواجه هستید که ممکن است کمی شما را سردرگم نماید. پس بهتر است با هم به معیارهای مهم در هنگام خرید هدفون توجه نماییم تا بتوانید یک تجربه خرید بهتر در زمان کمتر را داشته باشید. از این رو در این مقاله به بیان نکات و آیتم های مهم برای رسیدن به یک تصمیم مناسب در هنگام خرید هدفون می پردازیم. 

موقعیت قرارگیری هدفون نسبت به گوش

 هدفون ها از این نظر  به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • گروه اول از هدفون ها به صورت کامل گوش را در داخل خود قرار داده و کاملاً آن را در بر می گیرد اصطلاحاً به این گروه از هدفون ها اور ایر یعنی دور گوش  گفته می‌شود. 
  • گروه دوم از هدفون ها بر روی گوش قرار گرفته و اصطلاحا به آنها آن ایر گفته می شود. 
  • و در نهایت گروه سوم هدف آنها کاملاً در داخل گوش قرار گرفته و اصطلاحاً به این این ایر نامیده می شود. 

هر گروه از سه طبقه بندی گفته شده دارای مزایا و معایب مختص به خود می باشد که شما بایستی در هنگام خرید به صورت کامل بررسی های خود را انجام داده تا بتوانید خرید بهترین را تجربه نمایید. 

بدون سیم یا با سیم بودن هدفون

 در سال های اخیر هدفون های بدون سیم  با استقبال خوبی در بازار مواجه شده‌اند و به یکی از گزینه های مورد توجه کاربران بدل شدند. در صورتی که بخواهید یک هدفون‌بیسیم را انتخاب نمایید نسبت به موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

عمر باتری

این موضوع فاکتور بسیار مهمی می‌باشد، خصوصا اگر عادت  به پیاده روی و دویدن های طولانی و استفاده از هدفون در محیط خارج از  منزل به صورت مداوم و پیوسته و طولانی دارید، بایستی توجه ویژه‌ای به عمر‌ باتری داشته باشید تا در حین استفاده در بیرون از منزل با مشکل اتمام باتری مواجه نشوید.  پس در ابتدا برآوردی از میزان ساعات پیوسته کار با آن بر اساس عادات خود به دست آورده و با عمر باتری مقایسه نمایید.  پیشنهاد می کنیم به این رابطه جانب احتیاط را نیز رعایت نمایید و کمی دست بالا بگیرید. یعنی اگر به عنوان مثال به صورت پیوسته به طور متوسط ۴ ساعت با هدفون  در خارج از محیط منزل کار می کنید، سعی کنید هدفونی را خریداری نمایید که حداقل عمر باتری آن ۵ ساعت باشد و یک ساعت برای موارد پیش بینی نشده در نظر بگیرید. 

برقراری ارتباط با وسایل مختلف

 قبل از خرید هدفون حتماً چک نمایید که قابلیت برقراری ارتباط با سایر وسایل دیجیتال شما مثل گوشی تلفن همراه را داشته باشد. چرا که بایستی بتوانید به راحتی فایل های موجود در سایر دستگاه های خود را اجرا نموده و آنها را گوش دهید. خیلی از اوقات به دلیل این عدم تطابق نمی توانید تجربه لذت بخشی از استفاده از هدفون بی سیم خود داشته  و به نوعی  ماهیت و کارکرد اصلی هدفون‌ بیسیم در اینجا نقض می شود.

 

سوال ۱: آیا هدفون سیستم دارای سابقه است؟ چرا؟

سوال ۲: حداقل دو مشخصه و ویژگی از هدفون را در نظر گرفته و در رابطه با آنها تفاوت بین تصدیق (verification) و صحه گذاری (validation) را به صورت دقیق و مشخص تشریح نمایید. 

سوال ۳:در مورد هدفون موارد زیر را مورد تحلیل و‌ بررسی قرار دهید:
الف) حداقل سه الزام پایه ای را بیان نمایید.
ب) حداقل سه الزام عملکردی را بیان نمایید.
ج) حداقل سه الزام انگیزشی را بیان نمایید.
د) سیر تغییر و تحول و تغییر نوع الزامات را در گذر زمان تجزیه و‌ تحلیل نمایید.

سوال ۴: 
حداقل ۵ مورد از تضاد بین الزامات و خواسته های مشتریان هدفون را بیان نمایید. (منظور فقط تضادهای فنی بدون در نظر گرفتن بحث افزایش هزینه و قیمت محصول است)
سوال ۵: بیان داستان
رای دادن به این post

82 دیدگاه در “راهنمای خرید هدفون

  1. آرش نامجوفرد میگوید:

    پاسخ سوال(۱)
    بله هدفون یک سیستم دارای سابقه است.
    گوشی های تلفن و یا رادیو های قابل حمل که به اسم بوم باکس شناخته میشن را میتوان به عنوان نسل قدیمی و اولیه هدفون ها در نظر گرفت که با گذر زمان تغییر شکل دادن و ویژگی های بیشتری به خودشان اختصاص دادند

  2. آسو ظریف میگوید:

    پاسخ سوال ۱: بله دارای سابقه است.چون اساس و پایه ی فناوری به کار گرفته شده در تمامی آن ها مشابه است و بیش از یک قرن است که تغییرات چندانی نداشته است.چرا که در گذشته به طور مثال هدفون های ساخته شده به شکل رادیو های قابل حمل (Boombox)وجود داشته است و چون اصل موضوع خیلی دچار تحول نشده می توانیم آن را سیستمی با سابقه در نظر بگیریم

  3. فاضل روشن علی میگوید:

    پاسخ سوال ۱
    هدفون سیستم دارای سابقه نیست زیرا قبلا چنین وسیله ای وجود نداشته است. البته طیف و حدی برای هر وسیله ای باید تعریف شود تا تمایز بین سابقه دار بودن و تازه بودن ساده تر گردد.

  4. Sepand Pourazar میگوید:

    پاسخ سوال یک: هدفون که در ابتدا امکان شنیدن صدا به صورت انفرادی را ایجاد نمود، با ایجاد تفاوت اساسی در سیستم پخش صدا نسبت به بلندگو به عنوان یک سیستم بدون سابقه مطرح بود.

  5. رضوانه میرزامحمدی میگوید:

    پاسخ سوال ۱
    بله زیرا هدفون های اولیه تنها متشکل از یک اسپیکر و یک میکروفون بوده اند که پیش تر درون موبایل هم وجود داشته است پس تغییر چندانب ایجاد نشده است.

  6. مهدی شفایی میگوید:

    سلام – پاسخ سوال ۱
    اگر منظور، این هدفونی که در این صفحه وجود دارد، باشد که سیستم با سابقه می باشد – چون هدفون های اولیه که در تلفن برای اولین بار استفاده شده، حدود ۱۲۰ سال پیش ساخته شده بود.

  7. سيد عليرضا موسويان انارکي میگوید:

    پاسخ سوال ۱. از آن‌جا که مرز بین باسابقه بودن و بی سابقه بودن یک سیستم، طیفی هست و از آن‌جا که اولین هدفون اختراع شده توسط ادیسون (اواخر دهه ۱۸۰۰) یک گوشی طبی بود پس می‌توان بر اساس فرضیات مختلف به سوال پاسخ داد به این صورت که هدفون‌های بلوتوث دار در سال ۲۰۰۴ را از آن‌جایی که از حد بالای نوآوری برخوردار بود می‌توان بی سابقه دانست و هدفون‌های پس از آن تا به امروز را باسابقه دانست.

  8. مهراد راجی کرمانی میگوید:

    پاسخ سوال ۱ هدفون
    اگر فرض کنیم هدفون یک‌ سیستم پخش موسیقی است بنابراین یک سیستم با سابقه است که مربوط میشود به ضبط های صوت که گویا طراحی آن بگونه ای شده است که نزدیک گوش قرار می دهیم

  9. امیرمحمد قاسمی میگوید:

    پاسخ سوال ۱
    هدفون برگرفته شده از دستگاه های پخش صدا میباشد. ابتدا دستگاه های پخش صدا موجود بوده است بعد از آن هدفون هایی با سیم وارد عرصه بازار شدند و بعد در ارتقای های بعدی هدفون ها بی سیم شدند.
    هدفون های بی سیم را میتوان سیستم های با سابقه در نظر گرفت اما نسل اول هدفون ها که همراه سیم بوده اند را میشود به نوعی بی سابقه در نظر گرفت

  10. میکائیل رحیمی میگوید:

    پاسخ سوال ۱
    شاید نه . زیرا هدفون و سایر وسایل الکتریکی دارای فناوری های نو می‌باشند و کمتر از چند دهه از ورود آنها به بازار بیشتر نمی‌گذرد .

  11. زهرا جان نثاری میگوید:

    جواب سوال ۱:
    بله در کل هدفون سیستم دارای سابقه است زیرا مردم از قدیم هم به واسطه برخی ابزار مانند دو لیوان که با یک نخ میتوانند به هم متصل شوند و هر کس یک طرف صحبت کند طرف دیگر بتواند صدای او را بشنود و یا اگر از جنبه جلوگیری از ورود صدا به آن نگاه شود میتوان به مواردی اشاره کرد که از قبل انسان میتوانست دست خود را روی گوش خود قرار دهد و صدایی از بیرون نشنود نیز از آن یاد کرد.
    هم چنین برای مواردی مثل اینکه شخص بتواند آهنگی را گوش کند قبلا میتوانست با دستگاه‌های مختلف و نیز گرامافون به اهنگ گوش دهد که از این جهت سیستم سابقه داری حساب میشود.
    اما از جهت اینکه این سیستم میتواند همراه انسان حمل شود و به کوچکی یه هندزفیری نیز میتواند باشه یک سیستم بی سابقه است.
    در اصل شاید بتوان گفت هدفون در یک طیف سابقه دار و بی سابقه شناور است که بیشتر سابقه دار محسوب میشود.

  12. زهرا جان نثاری میگوید:

    جواب سوال ۱:
    بله در کل هدفون سیستم دارای سابقه است زیرا مردم از قدیم هم به واسطه برخی ابزار مانند دو لیوان که با یک نخ میتوانند به هم متصل شوند و هر کس یک طرف صحبت کند طرف دیگر بتواند صدای او را بشنود و یا اگر از جنبه جلوگیری از ورود صدا به آن نگاه شود میتوان به مواردی اشاره کرد که از قبل انسان میتوانست دست خود را روی گوش خود قرار دهد و صدایی از بیرون نشنود نیز از آن یاد کرد.
    هم چنین برای مواردی مثل اینکه شخص بتواند آهنگی را گوش کند قبلا میتوانست با دستگاه‌های مختلف و نیز گرامافون به اهنگ گوش دهد که از این جهت سیستم سابقه داری حساب میشود.
    اما از جهت اینکه این سیستم میتواند همراه انسان حمل شود و به کوچکی یه هندزفیری نیز میتواند باشه یک سیستم بی سابقه است.
    در اصل شاید بتوان گفت هدفون در یک طیف سابقه دار و بی سابقه شناور است که بیشتر سابقه دار محسوب میشود

  13. حجت اله خاآنی میگوید:

    پاسخ سوال ۱
    سیستم با سابقه. زیرا اگر ما هدفون را به عنوان یک سیستم در نظر بگیریم عملکرد اصلی این سیستم تبدیل فایل‌های صوتی به امواج صدا می‌باشد، چنان‌که در گذشته بلندگوها و یا گرامافون‌ها این کار را انجام می‌دادند.

  14. سعيد سهيلي میگوید:

    سلام

    پاسخ سوال شماره ۱ – هدفون

    به نظر من سیستمی است دارای سابقه، چون گوشی های تلفن همراه نسل قدیم یا رادیو ضبط های پورتابل، نمونه هایی با کارکرد شبیه به هدفون هستند.

  15. مهرآذين میگوید:

    پاسخ سوال ١ : بله دارای سابقه است
    .مبنا ی فناوری و سیستم بکار گرفته شده به صورت مشابهی در قدیم استفاده میشده که در طول زمان بروز تر شده است

  16. سپند پورآذر میگوید:

    پاسخ سوال ۲: برای توضیح تفاوت میان تصدیق و صحه‌گذاری، دو ویژگی ((عایق‌سازی)) و ((قرارگیری مناسب)) در زیر بررسی شده است.
    الف) عایق‌سازی: این ویژگی به معنی عدم نفوذ صدای محیط به گوش کاربر هنگام استفاده از هدفون است. فرض کنید شرکت سازنده میزان فشار واردشده از سوی گوشی هدفون به محل قرارگیری آن را به عنوان معیاری برای کنترل این ویژگی تعریف کند‌. اما صحه‌گذاری با بررسی میزان نفوذ صدای محیط به گوش کاربر انجام می‌شود.
    ممکن است گوشی هدفون فشار قابل توجهی را به محل قرارگیری وارد نماید و معیار تعریف‌شده تصدیق شود، اما هدف اصلی یعنی حلوگیری از ورود صدای محیط را برآورده نکند و بدین ترتیب صحه‌گذاری نشود چراکه مواد اولیه به‌کارگرفته‌شده در ساخت بدنه‌ی هدفون ممکن است درست انتخاب نشده و امواج صوتی را از خود عبور دهد.
    ب) قرارگیری مناسب: هدفون زمانی به صورت مناسب قرار گرفته است که به صورت متعادل روی گوش بنشیند و از گوش کاربر جدا نشود و برای گوش ناراحتی ایجاد نکند. شرکت سازنده ممکن است زوایای بدنه‌ی گوشی هدفون را به عنوان معیاری در این زمینه ارزیابی کند. اما صحه‌گذاری با حصول اطمینان از جدانشدن گوشی از گوش کاربر همزمان با راحتی او انجام می‌شود.
    برای درک تفاوت میان صحه‌گذاری و تصدیق، حالتی را در نظر بگیرید که زوایای بدنه کاملاً با نقشه مطابقت داشته باشد و معیار تعریف‌شده تصویق شود، اما هدفون هنگام استفاده از گوش کاربر جدا شود یا برای او ناراحتی ایجاد کند و هدف نهایی برآورده نشود. در این حالت با اینکه معیار کنترلی تصدیق شده است اما عملکرد صحه گذاشته نمی‌شود چرا که هدف برآورده نشده است.

  17. سيد عليرضا موسويان انارکي میگوید:

    پاسخ سوال ۲
    اگر ویژگی اول را حفاظ دور گوش هدست در نظر بگیریم اینکه چقدر نرم باشد (متناسب با شاخص‌های نرم بودن) و فاقد هرگونه مواد آلرژی زا باشد، تصدیق است و اینکه باعث عرق کردن و درد گوش نشو، صحه‌گذاری است.
    اگر ویژگی دوم را قابلیت اتصال آن در نظر بگیریم، اینکه به چند دستگاه و از چه نوع هایی بتواند متصل شود را تصدیق گویند و اینکه در اتصالات بخوبی عمل کند، قطع و وصل نشود را صحه‌گذاری گویند.

  18. آسو ظریف میگوید:

    پاسخ سوال دو:
    ۱_آمپدانس هدفون :
    Verification:
    یعنی طراح مثلا ۲۵ اهم را در نظر دارد و در ساخت مقاومت یا امپدانس ۲۵ اهم باشد
    Validation:
    (به میزانی که آمپدانس یک هدفون بالا میرود، میزان سیگنال الکتریکی کمتری از آن عبور کرده و صدای کمتری تولید می شود) یعنی کم یا زیاد بودن صدا برای مشتری مناسب باشد (مثلا صدا کم نباشد)
    ۲_باسیم یا بی سیم بودن هدفون
    Verification :
    طراح در طراحی هدفون را بی سیم در نظر میگیرد در ساخت هم بی سیم بودن رعایت شود
    Validation:
    مشتری بتواند هنگام استفاده از هدفون مثلا حرکت کند و کیفیت مناسب صدا هم حفظ شود.

    ۳_ جنس گوشی هدفون و ارگونومی
    Verification :
    جنس گوشی در طراحی چرم درنظر گرفته شده و در ساخت این الزام رعایت شود
    Validation:
    گوش انسان در هنگام استفاده اذیت نشود

  19. رضوانه میرزامحمدی میگوید:

    پاسخ سوال دو:در مورد متریال ساخت هدفون تصدیق اینست که هدفون و گوشی های آن از متریال در نظر گرفته شده و تعیین شده در طی طراحی ساخته شود اما صحه گذاری این است که مثلا گوشی هدفون که از فوم در نظر گرفته در طی طراحی ساخته شده است بتواند رضایت و سلامت مشتری را تامین نماید و در طولانی مدت برای مشتری گوش درد ایجاد نکند یا مثلا در هنگام ضربه آسیب نبیند. مورد دیگر این که درباره ی میکروفون تصدیق این است که صدا را با رنج مورد نظر مشخص شده پخش کند اما صحه گذاری آن است که کیفیت صدا مطلوب مشتری بوده و برای گوش آزاردهنده نباشد یا اینکه آنقدر کم نباشد که نشنود و آنقدر زیاد نباشد که به پرده ی گوش آسیب بزند.

  20. میکائیل رحیمی میگوید:

    پاسخ سوال ۲
    کیفیت صدا و حالت ارگونومی : با توجه به وظیفه اصلی هدفون ، کیفیت صدا verification است و فرم هدفون validation است .

  21. مهدی شفایی میگوید:

    سلام – پاسخ سوال ۲
    الف) برد اتصال بدون سیم با مقداری مشخص می شود Verification / کافی نبودن و عدم رضایت این ویژگی می شود Validation
    ب) میزان رنج صدای مشخص به وجود آمده در هدفون می شود Verification / رنج خروجی صدا علاوه بر اینکه خود فرد بشنود، صدا توسط فردی دیگر از بیرون شنیده شود(صدا از هدفون بیرون بزند)، می شود Validation

  22. اميرمحمد قاسمي میگوید:

    پاسخ سوال ۲:
    حجم صدای خروجی – حالت قرار گیری نسبت به گوش
    حجم صدای خروجی باید به نحوی باشد که در کمترین و بیشترین حالت مناسب برای شنیدن باشد. در بخش تصدیق سازنده به عنوان مثال ۲۴ دسی بل برای بیشترین در نظر میگیرد و کمترین را ۷ دسی بل در حالی که برای صحه گذاری وقتی در اختیار کاربر قرار میگیرد این اعدا بیت ۲۰ تا ۵ دسی بل باشد.
    در مورد حالت قرار گیری نسبت به گوش طراح حالت ایر را د نظر داشته باشد به عنوان تصدیق ولی با توجه به فشاری که به گوش می آید و امنیت آن کاربر حالت اینر ایر را مورد پذیرش قرار دهد.

  23. امیرمحمد جهانی میگوید:

    پاسخ سوال۱:
    بله دارای سابقه است. شاید بتوان گرامافون های قدیمی را به عنوان اجداد هدفون های امروزی در نظر گرفت.

  24. امیرمحمد جهانی میگوید:

    پاسخ سوال ۲:
    ارتفاع هدفون یک ویژگی است که می تواند بر اساس میانگین سایز سر انسان ها طراحی شود و تطابق این ارتفاع طراحی شده با سایز سر انسان، تصدیق است. اما ممکن است مشتریان هدف این هدفون، کودکانی باشند که میانگین سایز سر آنها کوچکتر از میزان پیش بینی شده است. این موضوع به صحه گذاری اشاره دارد.
    یا مثال دیگر، طول سیم هدفون می باشد. تصدیق طول سیم هدفون، این است که با استانداردهای معمول تطابق داشته باشد. اما ممکن است در گروه مشتریان هدف، به سیم هایی با طول بسیار زیاد احتیاج باشد که این به صحه گذاری اشاره دارد.

  25. زهرا جان نثاری میگوید:

    پاسخ سوال ۲:
    Verification در هدفون یعنی چک کنیم ببینیم صدا از هدفون می‌آید یا نه اما validation یعنی مثلا ببینیم کیفیت و بلندی صدا در هدفون چطور است؛ کیفیت یعنی چقدر همان صدا را از جهت بم و زیر بودن و همان صدایی که بدون هدفون شنیده میشود را منتقل میکند، بلندی صدا هم ازین جهت که بلندی صدا را کم نکند.

    مورد دیگر اینکه شکل ظاهری هدفون به گونه‌ای باشد که به گوش مشتری آسیب نرسانده و راحتی مشتری را مد نظر قرار دهد که این میشود validation
    همچنین باید بررسی نمود که این ویژگی ظاهری گوشی هدفون سبب افت کیفیت در پخش صدا نشود که این موضوع همان verification است.

  26. مهراد راجی کرمانی میگوید:

    پاسخ سوال ۲
    تصدیق به معنای این است که آیا مشخصه ی بلوتوث به خوبی کار میکند ؟ و یا آیا دسیبل تولیدی متناسب با مشخصات دارد؟
    صحه گذاری به معنای این که آیا دسیبل صدا متناسب را دارد و آیا بازار به آن نیاز دارد ؟ و این که آیا کیفیت صدا متناسب با نیاز بازار است ؟

  27. سیدمحمد جواد توسلی میگوید:

    سوال ۲
    الف) قابلیت تنظیم اندازه ی هدفون متناسب با سایز سر کاربر
    Validation: بررسی اینکه آیا بازه ی تعریف شده اندازه ی سرهای متفاوت و درعین استاندارد کاربر های احتمالی را به درستی دربر میگیرد یا خیر
    Verification: بررسی اینکه در مراحل ساخت بازه ی ساخته شده در هر هدفون چقدر با بازی از پیش طراحی شده همخوانی دارد.

    ب) کیفیت صدا
    Validation: بررسی اینکه با توجه به بازار هدف و موارد استفاده ی این هدفون(شخصی، استودیویی یا …) کیفیت درنظر گرفته شده برای هدفون مناسب این استفاده است یا خیر.
    Verification: بررسی اینکه کیفیت صدای هدفون ساخته شده چقدر به کیفیت صدای طراحی شده نزدیک است.

  28. مهکام محبی میگوید:

    پاسخ سوال ۲: مثلا ویژگی ظاهری و طراحی آن برای اندازه و قابلیت تغییر اندازه‌ی آن برای قرار گیری روی سر؛ که verification یعنی بعد از ساخت با الزامات طراحی مطابقت داشته باشد و به هدف ما از لحاظ طراحی رسیده باشد اما validation یعنی آیا در هنگام استفاده مطابق با نیاز مشتری بوده و آن را به درستی برطرف کرده باشد.
    ویژگی دوم میتواند قدرت صدای هدفون و میزانی که برای آن در طراحی درنظرگرفته می‌شود باشد که verification در آن به هدف رسیدن و مطابقت داشتن آن با طراحی است و validation در آن مطابقت داشتن با نیاز مشتری و رضایت او از عملکرد آن در شرایط مختلف است.

  29. شهریار فتاحی میگوید:

    پاسخ سوال۲:
    دو مشخصه از هدفون، یکی انتقال صدا به صورت سه بعدی و صحیح بدون داشتن نویز در صدا و دومی عدم اذیت کردن و به درد آوردن سر کاربرانی که به صدای بعضی هدفون ها حساسیت دارند، را در نظر بگیریم اولی را جز یک ویژگی در verification باید در نظر گرفت چون جزوی از الزامات و خواسته های مشخص شده اولیه است که باید رعایت شود و دومی را می‌توان جزیی از validation در نظر گرفت چون در آن استفاده خاص برای کاربران نهایی در نظر گرفتته شده است.

  30. فاضل روشن علی میگوید:

    جواب سوال ۲:
    یکی از مشخصه های مهم هدفون عمر باتری است. در طراحی بایدباید به این نکته توجه شود که پیاد روی و دویدن طولانی برای صاحب هدفون مهم است و عمر باتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم بر اساس جنس باتری ساخته شده متغییر است. لذا پس از تولید در بحث تصدیق (verification) می بایست جنس باتری ساخته شده و میزان عمر باتری را باید تست نمود.
    در بحث صحه گذاری (validation) باید از دید مشتری الزامات را بررسی کرد. یعنی مواردی مانند عمر باتری در شرایط مختلف، همچنین وزن باتری که عمده وزن هدفون را تشکیل می دهد آزار دهنده است یا خیر؟ از طرفی در شرایط بارانی باتری هدفون آسیب پذیر می باشد؟ یعنی جنس باتری در شرایط مرطوب مناسب است یا خیر؟
    مشخصه دیگر هدفون برقراری ارتباط با وسایل مختلف است.در بحث طراحی و ساخت هدفون باید در نظر داشت که هدفون بتواند با وسایل الکتریکی دیگر به راحتی ارتباط بر قرار نماید. پس در تصدیق (verification)محصول باید در نظر داشت که ارتباط هدفون با وسایلی در در زمان طراحی تعریف شده است که با آن ارتباط بر قرار نماید، ایجاد می شود؟
    در بحث صحه گذاری (validation)باید بررسی نمود که مشتری از میزان ارتباط و کیفیت صدای هدفون در ارتباط با وسایل مختلف رضایت دارد؟ آیا ارتباط دائم است یا گاهی اوقات قطع می گردد؟ فاصله لازم برای بر قراری ارتباط چقدر است؟ ارتباط بی سیم باعث ایجاد سر درد در مشتری می شود؟

  31. آرش نامجوفرد میگوید:

    پاسخ سوال۲)
    دو مشخصه مد نظر یکی صدای خروجی از هدفون و دومی شنیدن صدای محیط اطراف
    در رابطه با مشخصه اول verification خروجی صدا در‌هنگام طراحی رساندن صدا به گو در بازه فرضی مدنظر به دسیبل بوده است که در validation این رو‌تست میکنیم که ببینیم موضوع مورد انتظار ما محقق شده است یا خیر
    در رابطه با مشخصه دوم که شمیده نشدن صدای محیط اطراف هنگام گوش کردن موزیک در هدفون است که در همگام طراحی مد نظر ما این است که صدا های بالای x دسیبل از ابر های هدفون رد نشوند و به گوش نرسند که verification است و در validation این مشخصه به این رو‌در‌هنگام استفاده تست میکنیم صدایی با دسیبل x در اطراف تولید میکنیم در صورتی که شنیده نشود یعنی به مراد دلخواه خود رسیده ایم و validate شده است

  32. علی دوست محمدی میگوید:

    پاسخ سوال ۲
    ۱-فرم و اندازه گوشی به گونه ای باشد که استفاده کننده احساس راحتی کند
    اینکه فرم و اندازه گوشی هدفون مطابق با طراحی باشد تصدیق
    و اینکه مشتری پس از استفاده احساس رضایت کند و دچار خستگی نشود صحه گذاری
    ۲-قابلیت اتصال بلوتوث نسل جدید به سایر دیوایس ها
    بررسی قابلیت اتصال درست و بی عیب بلوتوث نسل جدید مطابق با خواسته طراحان، تصدیق
    و استفاده مشتری در شرایط مختلف رپی دیوایس های متفاوت و رضایت از این ویژگی ،صحه گذاری

  33. حجت اله خاآنی میگوید:

    پاسخ سوال ۲:
    ۱) میزان (dB) صدای خروجی
    در رابطه با تصدیق (verification) می توان گفت که آیا میزان صدای خروجی هدفون با طراحی همخوانی دارد یا نه؟
    در رابطه با صحه گذاری (validation) می توان گفت که آیا میزان صدای خروجی متناسب با نیاز انسان هست یا نه؟ یعنی در طراحی حد پایین و بالای صدا درست در نظر گرفته شده است یا خیر؟
    ۲) کیفیت صدای خروجی
    در رابطه با تصدیق (verification) می توان گفت که آیا کیفیت صدای خروجی همان چیزی هست که طراح تعیین نموده یا خیر؟
    در رابطه با صحه گذاری (validation) می توان گفت که آیا صدای خروجی از هدفون کیفیت لازم را جهت زمینه ای که از آن هدفون بهره برداری می شود دارد یا خیر؟ به عنوان مثال هدفونی که برای کارهای تدوین و ویرایش فیلم ها ساخته می شود باید از کیفیت بسیار بالاتری از سایر هدفون ها برخوردار باشد.

  34. اميرمحمد قاسمي میگوید:

    پاسخ سوال ۳:
    الف ) الزامات پایه ای : مناسب برای آناتومی گوش- قابلیت اتصال به تلفن همراه(با سیم یا بدون سیم)- درج نکردن صدای موسیقی به محیط بیرون
    ب) الزامات عملکردی : طول عمر باطری حداقل ۳ ساعت برای بی سیم ها- علاوه بر بلوتوث داشتن پورت AUX-داشتن صدای مناسب برای گوش – داشتن میکروفون برای صحبت با تلفن همراه هنگام وصل بودن
    ج)الزامات انگیزشی: داشتن پورت حافظه- داشتن نور پردازی خصوصا برای شب ها- قابلیت صدای ۳۶۰ درجه
    د) هدفون ها ابتدا همه از نوع با سیم بوده که به پورت AUX وصل میشدند و هدف آنها بیشتر در زمینه صحبت با تلفن همراه بود ، اما رفته رفته هدفون های بی سیم وارد بازار شده و هدف آن پخش موسیقی بدون آزار دیگران است، درج نکردن صدا اکنون جزئی از الزامات پایه ای است که بسیار دارای اهمیت است. البته با سیم یا بی سیم بودن الان برای مشتریان مهم بوده اما آنچه که مسلم است بی سیم بودن در حال تبدیل شدن به الزام پایه ای است.

  35. سپند پورآذر میگوید:

    پاسخ سوال ۳:
    الف) قرارگیری مناسب روی گوش، عدم وجود نویز و اتصال محکم میان کابل و گوشی‌ها و فیش هدفون الزاماتی اساسی برای این سیستم هستند.
    ب) کیفیت پخش صدا، کیفیت و تنوع بالشتک‌ها و شعاع مفید پوشش‌دهی (برد) اتصال بی‌سیم (وایرلس) الزاماتی عملکردی به شمار می‌روند.
    د) ضدآب‌بودن و امکان استفاده در آب، عدم قرارگیری روی گوش کاربر (برای مثال هدفون روی گردن یا سر کاربر قرار گیرد و از طریق ارگان‌های داخلی بدن امواج صدا را به گوش منتقل نماید) و عینک‌های چندرسانه‌ای الزاماتی انگیزشی برای هدفون‌ها هستند.
    د) قابلیت اتصال بی‌سیم زمانی یک الزام انگیزشی به شمار می‌رفت، اما امروزه کیفیت اتصال بی‌سیم یک الزام عملکردی است و چه بسا در آینده‌ای نه چندان دور اتصال بی‌سیم الزامی اساسی برای هدفون‌های هوشمند به شمار رود.

  36. آسو ظریف میگوید:

    پاسخ سوال ۳:
    نویز نداشتن صدا ،پایین نبودن صدا از یک مقدار حداقل ، برقراری ارتباط با وسائل مختلف مانند گوشی الزام اساسی است.
    عمر باطری ، میزان حافظه ی رم ، جنس گوشی از نظر میزان دوام،وضوح صدا عملکردی هستند.

    فکر کردن به یک موسیقی خاص و پخش شدن آن توسط هدفون، و در شرایط مختلف موسیقی های مختلف پخش شدن بصورت هوشمند ، قابلیت تشخیص و گوش دادن به صداهای اطراف و تقویت کردن صداهای محیط و پخش کردن برای کاربر، الزام انگیزشی هستند که اصلا دور از ذهن نیست که در سال های اینده به الزام اساسی تبدیل شوند.و مشتری این ویژگی را حق خود بداند.

  37. مهدی شفایی میگوید:

    سلام – پاسخ سوال ۳
    الف) الزامات پایه ای: داشتن بلندگو – داشتن کابل اتصال – داشتن باس
    ب) الزامات عملکردی: وزن سبک – نحوه قرارگیری روی سر – فرکانس خروجی هدفون
    ج) الزامات انگیزشی: قابلیت ضدنویز – قابلیت اتصال بی سیم – قابلیت واردکردن کارت حافظه – قابلیت خروج صدای HD
    د) هدفون های اولیه بسیار سنگین بودند اما امروزه ارگونومی و سبک وزنی هدفون یک الزام عملکردی به حساب می آید. در نسخه های ابتدایی هدفون کیفیت و صدایی که از هدفون خارج میشد آنچنان مدنظر نبود اما امروزه به عنوان یک الزام عملکردی در نظر گرفته می شود. با پیشرفت تکنولوژی الزامات انگیزشی جدیدی همچون اتصال بیسیم در هدفون به وجود آمد.

  38. سعيد سهيلي میگوید:

    سلام

    پاسخ سوال ۳

    الف) داشتن اسپیکر/ قابلیت پخش استریو/ دکمه های کم و زیاد کردن صدا = الزام پایه ای
    ب) وزن کم/ کیفیت پخش صدا و اسپیکر/ مدت زمان نگه داشتن شارژ/ تعداد درایورها = عملکردی
    پ) بی سیم بودن/ قابلیت اتصال به فلش مموری/ ضد آب بوده هدفون = انگیزشی
    ت) به مرور زمان:
    قابلیت پخش استریو از انگیزشی به پایه ای تبدیل شده است.
    داشتن باطری های قابل شارژ از انگیزشی به پایه ای تبدیل شده. هدفونهای نسل قدیم باتری خور بودند.

  39. شهریار فتاحی میگوید:

    جواب سوال۳:
    الف) گرفتن صدا، انتقال صدا، توانایی قرار گرفتن بر روی گوش و طول سیم به مقدار کافی از الزامات پایه‌ای هستند.
    ب) صدا به صورت نرمال (بین یک max و min) تنظیم باشد – داشتن دکمه‌های مناسب و کافی برای کم و زیاد کردن صدا توقف و شروع و رد کردن موارد پخش – جنس سیم مناسب و موارد دیگر الزام عملکردی به شمار می‌روند.
    ج) قابلیت جمع شوندگی (مثل فنر جمع شود و باز نشود مگر این که بخواهیم) که باعث عدم پیچش در سیم آن می‌شود – قرار دادن آهن ربا در هدفون برای متصل ماندن به هم – بالا و پایین کردن سطح صدا و تعادل در دو گوش مختلف از جمله الزامات انگیزشی به شمار می‌روند.
    د) شاید زمانی قابلیت رد کردن مورد پخش شده توسط هدفون الزامی انگیزشی بود چون در نسل اول هدفون ها قرار نداشتزدر گذر زمان و با توجه به رقابت فشرده بین عرضه‌کنندگان‌، الزاماتی که زمانی انگیزشی شمرده می‌شدند با بکارگیری آن توسط رقبا و کیفیت مورد استفاده در عرضه به مشتریان در طول زمان این الزامات انگیزشی به الزامات عملکردی تبدیل می‌شوند. آن الزام توسط همه عرضه کنندگان و با کیفیت مطلوب در گذر زمان پیاده‌سازی می‌شود و به یک الزام پایه‌ای تبدیل می‌شود. پس این قابلیت تبدیل به الزام عملکردی و سپس الزامی شد که پایه‌ای و عدم وجود آن نارضایتی به وجود می‌آورد.

  40. امیرمحمد جهانی میگوید:

    پاسخ سوال ۳:
    الف) قابلیت پخش صدا، قرار گرفتن مناسب بر روی گوش، وزن سبک، از الزامات پایه ای هدفون ها به شمار می آیند.
    ب) میزان کیفیت پخش صدا، جنس بدنه ی مناسب، ضد تعریق بودن گوشی ها و مقاوم بودن سیم در برابر پارگی، از الزامات عملکردی به حساب می آیند که به هر میزان بهبود یابند، رضایت مشتریان نیز بالاتر می رود.
    ج) قابلیت اتصال بدون سیم، حافظه ی جانبی، قابلیت تا شوندگی، دکمه های لمسی، از الزامات انگیزشی هستند که وجود آن ها یک آپشن در محصول محسوب می شود.
    د) در طول زمان الزامات انگیزشی به عملکردی و الزامات عملکردی به پایه ای تبدیل می شوند. برای مثال شاید در گذشته، سبک بودن وزن هدفون ها یک مزیت مشعوف کننده محسوب میشد. اما درحال حاضر هدفون های سنگین از رده خارج شده اند و اصلا جایی در قلب مشتریان ندارند. همچنین برای مثال، قابلیت اتصال بی سیم، به زودی به یک الزام عملکردی و پایه ای تبدیل خواهد شد و هدفون های باسیم از رده خارج خواهند شد.

  41. سیدمحمد جواد توسلی میگوید:

    پاسخ ۳
    پایه ای: کوچک بودن، اندازه ی سیم متناسب، کیفیت مناسب
    عملکردی: طراحی مناسب جاگیری در گوش، قابل تنظیم در مود های مختلف، داشتن میکروفون
    انگیزشی: بی سیم بودن، داشتن حافظه، پخش صدای ۳D

  42. سيد عليرضا موسويان انارکي میگوید:

    پاسخ سوال ۳-
    لف)پخش موسیقی، اتصال به موبایل و سایر وسایل الکترونیکی، تنظیم میزان صدای درحال پخش
    ب)از بین بردن نویز محیط برای بهتر شنیده شدن صدای هدفون، تناسب فیزیکی با گوش انسان، اتصال با سیم با گوشی
    ج)اتصال بدون سیم با وسایل الکترونیکی، شارژ بدون سیم، پخش سه بعدی صدا
    ج) در ابتدای پیدایش هدفون‌ها پخش صدا تنها الزام وجود انها تعریف می‌شد ولی امروزه اتصال بی سیم با وسایل الکترونیکی و تنظیم صدا از جمله مهمترین الزامات می‌باشد.

  43. رضوانه میرزامحمدی میگوید:

    پاسخ سوال ۳:الف)۱_قابلیت پخش صدا
    ۲_قابلیت تنظیم اندازه ی گوشی هدفون روی سر
    ۳_قابلیت تنظیم volume صدا
    ۴_قابلیت اتصال به سایر دیوایس های الکترونیکی با بلوتوث
    ب)۱_داشتن اتصال USB
    ۲_داشتن قابلیت noise cancelling یا از بین بردن نویز
    ۳_داشتن مقاومت در برابر عرق
    ج)۱_داشتن نگهدارنده گردنی
    ۲_داشتن مقاومت در برابر آب
    ۳_دارا بودن قابلیت مکالمه
    ۴_دارا بودن قابلیت نورپردازی
    د)الزامات انگیزشی در طی گذشت زمان تبدیل به الزامات عملکردی و پایه ای شده و همچنین الزامات عملکردی با گذشت زمان تبدیل به الزامات پایه ای میشوند.برای مثال مقاومت در برابر عرق و رطوبت در گذشته الزام انگیزشی به حساب می آمد ولی امروزه به الزام عملکردی تبدیل شده است.

  44. مهکام محبی میگوید:

    پاسخ سوال ۳:
    الف) الزامات پایه‌ای؛ بلندگو،قابلیت اتصال به دستگاه(با سیم یا بی‌سیم)،
    ب) الزامات عملکردی؛ قدرت صدا، وضوح صدا، ارگونومیک بودن(مثل اندازه و مدل آن)، در هدفون های بی‌سیم عمر باتری(قدرت شارژ بالا)
    ج) الزامات انگیزشی؛ ..
    د) به طور مثال بی‌سیم بودن هدفون ها در گذشته از الزامات انگیزشی محسوب می‌شد اما اکنون دیگر هدفون های بی‌سیم بازار گسترده‌ای پیدا کرده‌اند و میتوان آنرا جزو الزامات عملکردی به شمار آورد.

  45. آرش نامجوفرد میگوید:

    پاسخ سوال ۳)
    الف) قابلیت اتصال به دیوایس مورد نظر – قابلیت پخش صدا – قابلیت کم و‌زیاد کردن صدا – قابلیت تبدیل به میکروفون
    ب) داشتن ابر برای جلوگیری از شنیدن صدای محیط – نداشتن سیم اتصال بلوتوث – داشتن حافظه برای پخش موزیک
    ج) لمسی بودن و کنترل هدفون – اتصال اتوماتیک به موبایل – وزن بسیار کم و کوچک بودن
    در گذشته نداشتن سیم برای هدفون یک الزام انگیزشی بود و الان تبدیل به یک الزام عملکردی بلکه پایه ای شده است و همینطور اتصال از طریق بلوتوث نیز در گذشته به عنوان الزام انگیزشی بود که الان به الزام عملکردی تبدیل شده است

  46. مهراد راجی کرمانی میگوید:

    پاسخ سوال ۳ :
    الف) پخش صدا حداقل ۵۰ دسیبل- داشتن حداقل کیفیت- توانایی اتصال به کامپیوتر
    ب) داشتن دکمه تغییر صدا- داشتن میکروفون-اتصال بلوتوث
    ج) توانایی noise canceling – توانایی خواندن پیام ها- داشتن دستیار صوتی
    د) بلوتوثی بودن هدفون مسئله ای است مه جز الزامات انگیزشی بوده است اما اکنون عملکردی است

  47. زهرا جان نثاری میگوید:

    پاسخ سوال ۳:

    الف) الزامات پایه ای:
    یکی اینکه درست صدا رو پخش کنه.
    یکی دیگر اینکه مثلا یه زمانی متفاوت بودن چپ و راست هدفون یک مساله انگیزشی حساب میشد اما الان یک الزام پایه ای شده است و همه هدفون ها right و left دارن. مثلا یکسری اهنگ ها هستن که یکسری بیت ها رو لفت میزنن و یکسری رو رایت.
    یک الزام پایه ای دیگر هدفون این است که مثلا قابل اتصال به لپ تاب و گوشی باشد.
    یکی دیگر اینکه سیم خیلی کوتاه نباشد و اندازه‌اش به روال عادی که بقیه سیم‌ها هستند باشه.
    یکی دیگر اینکه صدا رو همون لحظه که بهش وصل میشود پخش کند نه با تاخیر یعنی سیم و اعضای داخل هدفون سالم باشند.

    ب) الزامات عملکردی:
    وضوح صدا.
    بلندی صدا که درست انتقال دهد.
    هرچه صدا واضح تر و باکیفیت تر انتقال داده شود یعنی عملکرد بهتری دارد.
    یکی دیگر اینکه سیمش بلندتر باشد یا حتی بیسیم باشد و یا با بلوتوث کار کند. با بلوتوث کار کردن یک زمانی انگیزشی حساب میشد اما الان جزو عملکردی حساب میشود که آیا این الان بلوتوثی است یا بیسیمی یا سیمدار. حالا اگر سیمدار باشد عملکرد بهتری خواهد داشت در صورتیکه سیم آن بلندتر باشد.
    یکی دیگر اینکه هدفون قابلیت سخن گفتن هم داشته باشد یعنی فقط اینطوری نباشه که صدا رو فقط به گوش بفرستد بلکه صدا رو دریافت هم بکند. یعنی علاوه بر هدفون بودن میکروفون هم باشد.

    ج) در مورد انگیزشی:
    هوشمند باشد مثلا خودش تشخیص دهد که ۱دا از یه حدی بلندتر رو پخش نکنه. مثلا وقتی یه صدای اهنگ بلند یکدفعه پخش میشه با هوشمندی جلوی آن را بگیرد. به کاربر نوتیف بده و اعلام کند که صدای هدفون خیلی بلند است، این صدا رو کم کردیم شما آرام آرام آن را زیاد کنید.
    الزام انگیزشی دیگر اینکه مثلا هوشمند باشه و نویز گیر خوبی داشته باشه مثلا شما داخل محیطی هستید (مثلا داخل کافه هستیم) و میخواهیم در کلاس شرکت کنیم. نمیخواهیم صدای اطراف خیلی داخل هدفون بیاید. میخوایم صدای خودمان را فقط داخل هدفون بیاورد. مثلا هوش مصنوعی داشته باشد ما صدای خودمان را به هدفون بدهیم و اعلام کنیم که صدای من رو داشته باش، صدای من رو بولد کن. صداهای اطراف رو نویز بگیر. و نویز گیر خوبی داشته باشد.
    الزام انگیزشی دیگر اینکه میزان خستگی گوش را بتواند با هوشمندی و هوش مصنوعی دریافت کند و الارم درآوردن هدفون از گوش را بدهد.
    الزام انگیزشی دیگر اینکه میزان کم و زیاد بودن صداهای اطراف رو درک کنه و خودش روی گوش سفت تر بشه تا ما صداهای اطراف رو نشنویم.

    د) همانطور که در موارد بالا گفته شد برخی از الزامات انگیزشی هدفون در طول زمان تبدیل به الزامات عملکردی و پایه ای شده اند. مثلا با بلوتوث کار کردن یک زمانی انگیزشی حساب میشد اما الان جزو عملکردی حساب میشود.
    یا مثلا همانطور که در بالا ذکر شد؛ مثلا یه زمانی متفاوت بودن چپ و راست هدفون یک مساله انگیزشی حساب میشد اما الان یک الزام پایه ای شده است.
    پس در طول زمان این الزامات تبدیل به عملکردی یا پایه‌ای شده اند.

  48. علی دوست محمدی میگوید:

    پاسخ سوال ۳
    الف
    کارکردن درست بلندگوها
    قابلیت تنظیم روی سر
    وجود جک ۳.۵ میلیمتری
    ب
    دارای میکروفون
    قابلیت ضداب بودن
    قطر درایور ۴۰ میلیمتری
    ج
    قابلیت اتصال سیم به هدفون و استفاده دو منظوره بلوتوثی و با سیم
    داشتن نورپردازی RGB
    ضمانت تعویض در کنار گارانتی
    د
    به عنوان مثال هدفونهای قدیمی بسیار سنگین بوده و از فوم های ضخیمی در انها استفاده میشد که با ارائه هدفونی سبکتر و بدون استفاده از این فوم ها ، یک الزام انگیزشی بوجود امد، که با گذشت زمان با درخوست افراد برای خرید این هدفون تبدیل به یک الزام عملکردی شده و اکنون داشتن یک هدفون سبک در یک بازه مشخص وزنی یک الزام اساسی و پایه ای میباشد.

  49. فاضل روشن علی میگوید:

    جواب سوال ۳:
    الف) پخش و انتقال صدا به صورت شفاف و واضح، قابلیت اتصال به همه انواع دستگاه های پخش صدا، راحتی کافی برای همه کاربران از نظر فیزیکی، احتمال بسیار کم افتادن از گوش
    ب) افزایش کیفیت پخش صدا، بی سیم بودن هدفون، شنیدن صدا با کیفیت خوب با فاصله گرفتن از دستگاه های پخش کننده، قابلیت پخش صدای ۳ بعدی، شارژ بیشتر باتری در صورت داشتن باتری، امکان حذف صداهای اضافه (محیط بیرون)
    ج) قابلیت استفاده انحصاری توسط صاحب هدفون مانند گوشی موبایل، ضد آب بودن و توان استفاده زیر آب، قابلیت کنترل بدون لمس
    د) هدفون سیمی اولین جزو اولین هدفون های بازار بود و پس از آن یک الزام انگیزشی ارائه هدفون های بی شیم بود که بعدا به الزام عملکردی و سپس به الزام پایه ای تبدیل شده است. همچنین هدفون که بی سیم باشد و به همه دستگاه ها اتصال پیدا کند در روند تغییر الزامات بود و هم اکنون هدفون بی سیم با قابلیت اتصال به همه دستگاه ها به الزام پایه تبدیل شده است.

  50. حجت اله خاآنی میگوید:

    پاسخ سوال ۳
    الف) الزامات پایه ای
    ۱- قابلیت پخش صدا از دستگاه های مختلف، ۲- توانایی پخش صدای استریو و ۳- داشتن جک ۳.۵ میلیمتری
    ب) الزامات عملکردی
    ۱- بی سیم بودن، ۲- استفاده از تکنولوژی dolby و ۳- زیبا بودن شکل ظاهری
    ج) الزامات انگیزشی
    ۱- داشتن عمر باطری طولانی، ۲- همراه داشتن کیف نگهداری و ۳- قابلیت شارژ بی سیم
    د) هدفون ها در گذشته دارای جک های متفاوتی بودند که جک ۳.۵ میلیمتری به عنوان یک قابلیت عملکردی محسوب می شد، اما در حال جزء الزامات پایه ای می باشد.

  51. مهراد راجی کرمانی میگوید:

    پاسخ سوال ۴ :
    ۱- بی سیم یا با سیم بودن ( بعلت کیفیت بهتر با سیم)
    ۲- داشتن لاستیک داخل گوشی ( برخی با مدل های بدون لاستیک و سفت راحت تر هستند)
    ۳ – سبک با ظرفیت باتری کم و یا سنگین با ظرفیت باتری زیاد
    ۴- مدل طراحی رو‌کوشی یا تو‌گوشی
    ۵- داشتن جعبه شارژ و یا شارژ سر خود

  52. مهدی شفایی میگوید:

    سلام – پاسخ سوال ۴
    ۱- دسته ای از مشتریان استحکام برایشان اهمیت دارد و دوست دارند که هدفون تمام فلز باشد اما دسته ای دیگر سبکی برایشان اولویت دارد و هدفونی که تماما فلزی باشد را نپسندند.
    ۲- دسته ای از مشتریان اتصال را به صورت بی سیم می پسندند اما عده ممکن است امواج حاصل از اتصال بی سیم برایشان مضر باشد.
    ۳- دسته ای از مشتریان علاقه مند به داشتن هدفونی با باس زیاد هستند اما عده ای خیلی علاقه مند داشتن هدفونی جمع و جور می باشند که داشتن باس زیاد موجب برآمدگی بیشتر گوشی های هدفون می شود.
    ۴- دسته ای از مشتریان خواهان این هستند که صدایی از محیط خارج در هنگام موزیک شنیدن نشنوند و گوشی های هدفون دارای ابرهایی با یک روکش باشد اما دسته دیگری از مشتریان ممکن است حساسیتی به این پوشش داشته باشند یا اینکه هدفون یک پف بیش از اندازه ای در گوشی هایش داشته باشد که هدفون را از ظرافت و سبکی بیندازد.
    ۵- دسته ای از مشتریان علاقه مند هستند که گوشی های هدفون بر روی هم تا شوند و هدفون اصطلاحا جمع شوند اما دسته دیگر علاقه مند به سنگین شدن هدفون به واسطه استفاده از پیچ و مهره ها و اهرم های فلزی جهت تاشدن نباشند و نیازی به این امکان نداشته باشند.

  53. سپند پورآذر میگوید:

    پاسخ سوال ۴:
    ۱- برخی از مشتریان تمایل دارند هدفون، دسته‌ی نگهدارنده داشته باشد تا به راحتی از گوش جدا نشود، در مقابل گروهی تمایل دارند هدفون سایز کوچکی داشته باشد تا در جیب به راحتی قابل حمل باشد.
    ۲- برخی کاربران تمایل دارند بالشتک گوشی هدفون باریک باشد تا کاملاً داخل گوش قرار گیرد، در مقابل عده‌ای تمایل دارند بالشتک گوشی هدفون پهن باشد و به دیواره‌ی سوراخ گوش بچسبد. همچنین سایز گوش کاربران نیز مسئله‌ی مشابهی در قرارگیری و ثبات بالشتک روی گوش می‌تواند ایجاد کند.
    ۳- برخی کاربران تمایل دارند سیم هدفون بلند باشد تا بتوانند با دستگاه‌هایی که از میز کارشان فاصله دارد ارتباط برقرار کنند، اما گروهی هستند که سیم بلند را اسباب ایجاد مزاحمت می‌دانند.
    ۴- برخی از مشتریان تمایل دارند برای راحتی از هدفون‌های بی‌سیم استفاده کنند، اما گروهی هستند که چندین ساعت پیاپی از هدفون استفاده می‌کنند و شارژ باتری هدفون بی‌سیم در کارشان اختلال ایجاد می‌کند.
    ۵- بعضی از مشتریان بالشتک هدفون را عامل جمع‌شدن آلودگی‌های گوش می‌دانند که تمیزکردن آن هم راحت نیست. در مقابل، عده‌ای معتقدند عدم وجود بالشتک باعث نفوذ صدای محیط به داخل گوش می‌شود.

  54. رضوانه میرزامحمدی میگوید:

    پاسخ سوال چهار:۱_عده ای افراد هدفون های اور ایر را ترجیح میدهند که تمام دور گوش را می پوشاند در حالی که عده ی دیگری از افراد هدفون های آن ایر یا این ایر را ترجیح میدهند که در اینجا تضاد در الزامات بین مشتریان وجود دارد.
    ۲_عده ای افراد به دنبال هدفون های بزرگ روی گوشی هستند چرا که آن را بخشی از استایل اسپرت خود میدانند در حالی که عده ی دیگر از افراد تنها به دنبال یک ایرپاد کوچک که در استایل رسمی آن ها خدشه وارد نمی کند هستند.
    ۳_عده ای از افراد که در مناطق گرمسیری زندگی میکنند قابلیت مقاومت در برابر عرق هدفون برای آن ها اهمیت بالایی دارد در حالی که افرادی ک در مناطق سردسیر ساکن هستند این قابلیت برای آن ها اهمیت خاصی ندارد.
    ۴_عده ای از افراد به دنبال هدفون های بی سیم هستند که بتوانند مثلا هنگام پیاده روی در خارج منزل از آن استفاده نمایند در حالی که عده ی دیگری از افراد هدفون های باسیم را به سبب قابلیت اتصال بهتر آن ها ترجیح میدهند.
    ۵_عده ای از افراد به دنبال هدفون هایی با قابلیت نورپردازی هستند که زیبایی بیشتری برای آنان دارد اما عده ی دیگری از افراد به سبب ساده تر بودن و مصرف باتری کمتر هدفون های بدون قابلیت نورپردازی را ترجیح میدهند.

  55. امیرمحمد جهانی میگوید:

    پاسخ سوال ۴:
    ممکن است سازنده ی هدفون بخواهد گوشی هدفون ها را بزرگتر طراحی کند تا بهتر روی گوش قرار گیرد. این کار ممکن است وزن هدفون را بالا ببرد و با خواسته مشتریانی هدفون سبک وزن دوست دارند در تضاد باشد.
    ممکن است سازنده بخواهد تکنولوژی خود را به بی سیم ارتقا دهد. این کار خطر قطع شدن اتصال را به همراه خواهد داشت و با خواسته ی مشتریانی که اتصال پایدار لازم دارند در تضاد خواهد بود.
    ممکن است سازنده بخواهد هدفونی با دکمه های لمسی بسازد. این کار ممکن است هدفون را در معرض خطر در برابر آب قرار دهد و برای کاربرانی که هدفون ضد آب دوست دارند در تضاد باشد.
    ممکن است سازنده بخواهد کیفیت صدای هدفون را ارتقا دهد. این کار احتمالا باعث ضخیم شدن سیم هدفون خواهد شد و بر زیبایی هدفون اثر مخرب خواهد گذاشت.
    ممکن است سازنده بخواهد جنس گوشی هدفون را ضد تعریق بسازد. این کار احتمالا حجم گوشی را بزرگ خواهد کرد و برای مشتریانی که هدفون را در کیف خود حمل می کنند ایجاد دردسر کند.

  56. امیرمحمد جهانی میگوید:

    پاسخ سوال ۴:
    ممکن است سازنده ی هدفون بخواهد گوشی هدفون ها را بزرگتر طراحی کند تا بهتر روی گوش قرار گیرد.. این کار ممکن است وزن هدفون را بالا ببرد و با خواسته مشتریانی هدفون سبک وزن دوست دارند در تضاد باشد.
    ممکن است سازنده بخواهد تکنولوژی خود را به بی سیم ارتقا دهد. این کار خطر قطع شدن اتصال را به همراه خواهد داشت و با خواسته ی مشتریانی که اتصال پایدار لازم دارند در تضاد خواهد بود.
    ممکن است سازنده بخواهد هدفونی با دکمه های لمسی بسازد. این کار ممکن است هدفون را در معرض خطر در برابر آب قرار دهد و برای کاربرانی که هدفون ضد آب دوست دارند در تضاد باشد.
    ممکن است سازنده بخواهد کیفیت صدای هدفون را ارتقا دهد. این کار احتمالا باعث ضخیم شدن سیم هدفون خواهد شد و بر زیبایی هدفون اثر مخرب خواهد گذاشت.
    ممکن است سازنده بخواهد جنس گوشی هدفون را ضد تعریق بسازد. این کار احتمالا حجم گوشی را بزرگ خواهد کرد و برای مشتریانی که هدفون را در کیف خود حمل می کنند ایجاد دردسر کند.

  57. سيد عليرضا موسويان انارکي میگوید:

    پاسخ سوال ۴-
    در ارتباط با هدفون می‌توان موارد زیر را از تضاد بین الزامات و خواسته‌های مشتریان ذکر کرد:
    ۱- مشتریانی که ساعت هوشمند دارند، از هدفون خریداری‌شده انتظار اتصال به ساعت را دارند در حالیکه برای سایر مشتریان همیکنه به گوشیشان وصل شود کافی است.
    ۲- گروهی از مشتریان از هدفون انتظار یک میکروفون قوی را نیز دارند که حتی قابلیت ذخیره صدا را داشته باشد ولی گروهی دیگر فقط از هدفون انتظار شنیدن یک صدای با کیفیت را دارند و اضافه کردن درخواست گروه اول ممکن است منجر به نارضایی گروه دوم شود که شرکت باید تصمیم بگیرد بصورت جبرانی (میکروفون بگذارد اما در ابعاد کوچک با کیفیت متوسط) یا بصورت ریموال (دو نوع مختلف را تولید کند) پاسخ این تضاد را دهد.
    ۳- گروهی از ورزشکاران که در بیرون از باشگاه هستند (دو و میدانی بعنوان مثال) از هدفون انتظار یک باتری قوی دارند که بتواند مدت زمان زیادی روشن بماند اما گروهی از تدوین‌گران و یا آهنگ‌سازان که همیشه پشت سیستم هستند و هر لحظه امکان شارژ کردن هدفون را دارند شاید چنین انتظاری نداشته باشند و این می‌تواند یک تضاد باشد.
    ۴- گروه دیگری از ورزشکاران مانند شناگران شاید از هدفون توقع ضد آب بودن داشته باشند که برای سایر مشتریان لزوما مهم نیست.
    ۵- گروهی از کم شنوایان از هدفون انتظاری مثل سمعک دارند که در هنگام شنیدن موسیقی نیز بخوبی عمل کند و نیاز به اضافه کردن قابلیت‌های خاصی دارد که شاید برای مشتریان دیگر مهم نباشد.

  58. سیدمحمد جواد توسلی میگوید:

    پاسخ چهار
    ۱_ قابلیت پخش همزمان چند صدا
    ۲_ اتصال مستقیم به فلش
    ۳_ حافظه ی پخش
    ۴_ اتصال به اسمارت واچ برای میکس آنلاین موزیک
    ۵_ اتصال مستقیم به ساز

  59. آسو ظریف میگوید:

    پاسخ سوال ۴:
    ویژگی های ظاهری و فیزیکی مانند توگوشی یا رو گوشی بودن ، قرار گیری مناسب روی گوش (برای ابعاد مختلف سر و گوش افراد) ، سلایق مختلف در جنس گوشی و راحتی افراد، بی سیم یا باسیم بودن هدفون،
    برخی کاربران ( مثلا گیمر ها) به هدفون با قابلیت پخش صدای استریو نیاز دارند، در صورتی که کاربران عادی صدای بدون افکت را می پسندند
    همچنین نوع کانکشن به موبایل برای کاربران یک برند خاص(مثلا اپل) با برند های دیگر ممکن است متفاوت باشد و ایجاد تضاد کند.

  60. اميرمحمد قاسمي میگوید:

    پاسخ سوال ۴ :
    ۱- فرم و شکل هدفون نسبت به گوش قرار میگیرد، مدل هایی که کل گوش را دربر گرفته برای مناطق گرمسیر و تابستان مناسب نیست.
    ۲-پورت شارژر آن type b باشه یا c
    ۳-پورت شارژ اندروید باشه یا IOS
    ۴- پورت اتصال با سیم داشته باشد یا خیر
    ۵- دارای جک تنظیم باشد یا خیر

  61. علی دوست محمدی میگوید:

    پاسخ سوال ۴
    ۱-دسته ای از مشتریان علاقه مند به دریافت هدفون بی سیم هستند به دلیل مشکلاتی از قبیل پیچ خوردگی کابل و قطع شدن اتصال گوشی ها و فاصله مشخص متناسب با طول سیم و… اما عده ای علاقه مند به استفاده از هدفون های با سیم هستند بنا به دلایلی همچون کیفیت و بلندی صدای بیشتر به دلیل مجاورت میکروفون ، عدم مواجهه با قطع و وصلی ارتباط و…
    ۲-دسته ای از مشتریان علاقه مند به استفاده از هدفون هایی هستند که صدای بم و باس بیشتری پخش میکنند و در مقابل عده ای نیز با توجه به نیاز خود به دنبال هدفونهایی با صدای زیر و شفافیت بیشتر هستند
    ۳-اندازه گوشی هدفون میتواند از مواردی باشد که مورد اختلاف بین کاربران است که عده ای ترجیح میدهند از گوشی های بزرگ استفاده کنند بطوری که تمام گوش انها را پوشش دهد و عده ای نیز به دنبال گوشی های کم حجم تر هستند به دلایلی همچون احساس سنگینی و…
    ۴-انتخاب رنگ و طرح روی هدفون با توجه نیاز کاربر و شخصیت و روحیات افراد میتواند به شدت متفاوت باشد
    ۵-عده ای علاقه مند به هدفون هایی از جنس پلاستیک هستند زیرا کمتر باعث عرق کردن میشوند اما عده ای علاقه مند به مدلهایی از جنس پارچه هستند که روی گوش احساس راحتی بیشتری دارند

  62. سعيد سهيلي میگوید:

    سلام

    پاسخ سوال شماره ۴

    پنج تضاد بین الزامات و انتظارات مشتری مثل بی سیم بودن هدفون / استریو بودن / تعداد بلندگوهای آن / ابعاد ظاهری و فیزیکی / فست شارژ بودن آن / رنگ هدفون / جزء مواردی هستند که برای هدفون و کارخانه سازنده آن ، الزام شناخته شده ولی میتواند با توجه به سلیقه و نحوه بکارگیری مشتری از آن، باعث رخداد تضاد در ایجاد عوامل فوق الذکر باشد.

  63. سعيد سهيلي میگوید:

    سلام

    پاسخ سوال شماره ۴

    پنج تضاد بین الزامات و انتظارات مشتری مثل بیسیم بودن هدفون / استریو بودن / تعداد بلندگوهای آن / ابعاد ظاهری و فیزیکی / فست شارژ بودن آن / رنگ هدفون / جزء مواردی هستند که برای هدفون و کارخانه سازنده آن ، الزام شناخته شده ولی میتواند با توجه به سلیقه و نحوه بکارگیری مشتری از هدفون، باعث رخداد تضاد در ایجاد عوامل فوق الذکر باشد.

  64. فاضل روشن علی میگوید:

    جواب سوال ۴:
    ۱. فرم و سایز هدفون (فرم متفاوت مانند ایر، اور ایر یا این ایر و یا بیش از اندازه بزرگ بودن یا کوچک بودن آن)
    ۲. رنگ هدفون
    ۳. عدم اتصال آن به نرم افزار یا سیستم عامل گوشی یا تبلت خاص
    ۴. بی سیم یا با سیم بودن هدفون
    ۵. سنگین بودن هدفون به دلیل عمر باتری بیشتر

  65. آرش نامجوفرد میگوید:

    پاسخ سوال ۴)
    ۱- پرتابل بودن ابر های گوش هدفون
    ۲- بیسیم بودن هدفون و قابلیت اتصال با بلوتوث
    ۳-داشتن دکمه روی خود هدفون
    ۴-قابلیت کم و زیاد کردن صدا با صوت
    ۵-قابلیت تنظیم ارتفاع پایه های هدفون برای پیدا کردن وضعیت مناسب روی سر

  66. زهرا جان نثاری میگوید:

    پاسخ سوال ۴:
    ۱- بیسیم و سیمدار بودن هدفون: اکثرا دوست دارند که هدفونشان بیسیم باشد اما بعضی افراد به دلیل دردسر تمام شدن باتری میخواهند هدفون سیم‌دار باشد.
    ۲- کوچک و بزرگ بودن: بعضی افراد دوست دارند که هدفون کوچک باشد تا زیر کلاه و روسری جا شود اما برخی دوست دارند که هدفون کاملا بزرگ باشد و کل گوش آنها را در بر بگیرد.
    ۳- بعضی افراد دوست دارند که هدفون نوک داشته باشه و گوش پنبه داشته باشد که خوب به گوش فیکس شود اما بعضی افراد تمایل دارند که هدفون گرد باشد و گوش پنبه نداشته باشد که گوش سالم‌تر بماند.
    ۴- بعضی افراد تمایل دارند که میکروفون هدفون صدا را بلند پخش کند که لازم نباشد بلند صحبت کنند یا میکروفون را دم دهان بگیرند اما بعضی افراد تمایل دارند که صدای در میکروفون صحبت میکنند بلند پخش نشود تا صدای اطرافشون توسط بقیه شنیده نشود.
    ۵- هدفون های سیمدار با سیم متوسط و بلند: برخی افراد به دلیل دست و پاگیر نشدن تمایل دارند که سیم هدفون متوسط باشد اما بعضی میخواهند سیم بلند باشد تا در زمان جا به جا شدن و کار کردن سیم کشیده نشود و به مشکل درامدن هدفون نخورند.

  67. آرش نامجوفرد میگوید:

    پاسخ سوال ۵)

    این موضوعی که میخوام براتون تعریف کنم برمیگرده تقریبا به ۸ ۹ سال پیش یعنی زمانی که تازه اولین نسل از هدفونای بیتس اومده تو بازار همه دنبالش بودن اینور اونور هرکی که هدفون بیتس داشت دیگه یعنی بمب مایه بود و حسابی از آهنگا لذت میبرد، بچه بودیم و سرخوش نهایت هدفونایی که داشتیم ازینا بود که میذاشتی روی گوشت صدای نفس کشیدن یه پیرمرد ۸۰ ساله رو از فاصله ۱۰۰ متری میشنیدی، میخوام عمق فاجعه رو متوجه بشینا، بله ما برای همون نسلیم که با گذاشتن اون هدفونا کیفیت صدای آهنگ و در حد صدای یک بچه تازه متولد شده که فیلم متولد شدنشو تو سال۱۹۴۰ تو بحبحه جنگ جهانی دوم گرفتن و ویدیوش بعد از ۶۰ سال پیدا شده و الان نوه های اون بنده خدا از روی اون ویدیو صدا ضبط کردن و فرستادن برای دوستاشون که صدای بابا بزرگشون که بچه بودرو بشنون، پایین آوردن.
    این یعنی فاجعه، خب اونموقع انتظار بیشتری هم نمیرفت دیگه واقعا تازه اولاش بود دیگه میخواستی خیلی حال کنی باید از همون هدفونای بیتس میگرفتی. خانوم و آقایی که شما باشی یبار مارو با مدرسه بردن یه مسافرت یه معلمی داشتیم آقای صانعی این بنده خدا عادت داشت شبا قبل خوابش شجریان گوش میکرد میرفت تو حال و هوای خودشو اصن آرامش بهش دست میداد. تو همون اردویی که رفته بودیم هدفون آقا صانعی گم شد، هرجارو گشت پیداش نکرد حتی ماهارم اجیر کرد که براش پیدا کنیم ولی انگار آب شده بود رفته بود تو زمین. یه حالت افسرده ای به خودش گرفته بود که باید فقط میدیدین یروز تو یکی ازین روزا رفتیم با کادر مدرسه یکی از مرکز خریدا خب اونموقع تو برناه های اردو رسم بود که بچه هارو میبردن برای خرید که اگر کسی میخواست سوغاتی چیزی بگیره همونجا خریداشو بکنه. من و رضا و سید و سینا همیشه با هم دیگه بودیم خرید خاصیم نداشتیم شروع کردیم به گشتن تو مرکز خرید یه فروشگاه لوازم صوتی و از ایجور چیزا پیدا کردیم گفتیم بریم ببینیم چه خبره شاید چیزی به چشمون خورد انتخاب میکردیم برای معلممون با بچه پول میذاشتیم براش میگرفتیم. رفتیم داخل مغازه و هرچی تونستیم هدفون امتحان کردیم با آهنگای مختلف خیلی اوضای خرابی بود  قطعا دنبال یه چیزی که فقط صرفا دو تا گوشی داشته باشه و صدا پخش کنه نمیگشتیم یه چیزی میخواستیم که واقعا بتونه صداهای مختلفو درست به گوشمون برسونه و واقعا راحت باشه. یه هدفون پیدا کردیم فیلیپس اونموقع قیمتش بود ۵۰ هزارتومن (عددی بود برا خودش) طراحیه خیلی خوشگل، ابرای گوشیش نرم و طرج چرم بود صدا رو که نگم اصن واقعا انگار رفتی کنسرت البته خب سیم دار بود دیگه ولی خداییش چیزی از هدفونای بیتس اونموقع کم نداشت. هیچی دیگه رفتیم سراغ بچه ها موضوع رو گفتیم بهشون همه یکمی پول گذاشتیم یکی ازینا گرفتیم بردیم دادیم به آقا صانعی بنده خدا خیلی خوشحال شد و اونروز همهمون و بستنی مهمون کرد  البته الان خیلی ازون روزا میگذره قطعا اون هدفونی که پیدا کرده بودیم با کلی زحمت الان تبدیل شده به ابدایی ترین مدل هدفونا، بیسیم، سبک، صدای استریو و سه بعدی، خودش وصل میشه به گوشی و اصن انگار ۱۰۰ سال کذشته اینقدر تغییرات داده شده.

  68. آسو ظریف میگوید:

    پاسخ سوال پنج:
    خرید هدیه برای ایلیای ۸ ساله که این روزا اولین تجربه های شنیدن رو میگذروند چالش بزرگی برای من بود.
    سمعک پشت گوشش که بعد از عمل کاشت حلزون، دائم باید همراهش میبود انتخاب رو برای من سختتر کرده بود و اینکه هدفونی مخصوص این بچه های کم شنوا توی بازار نبود من رو عصبی تر کرده بود.
    بعد از وب گردی یک هفته ای به یه مدل هدفون تو گوشی رسیدم که البته جنس گوشیش ضدحساسیت بود و واسه ایلیا که برای درساش و گفتار درمانی طولانی مدت استفاده میکرد گزینه خوبی بود.
    بالاخره تونستم این هدفون قشنگ و فانتزی رو که قابلیت قطع نویز مضر و محافظت از شنوایی مخصوص کودکان داشت رو بخرم.
    درس ها و داستان هارو با لپتاپ میریختم روی هدفون و رنج صدا و قابلیت تنظیم رنج دقیقش تا حدودی خیالمو راحت کرده بود، از اونجایی که صداهارو دقیق نمیشنید املاش همیشه مشکل داشت ،الان من یکبار از روی درسا میخونم و با خود هدفون ضبط میکنم و با وضوح صدایی که داره و قابلیت noise cancelling این مشکلش در حرف زدن و نوشتنش داره کم کم برطرف میشه.

    با دیدن ذوق چشماش موقع استفاده از این هدفون ، آرزو کردم که کاش میتونستم برای تمام بچه های کم شنوا این هدفون رو بخرم و کاش سمعک و هدفون در یک وسیله ترکیب میشد و هدفون خاص این بچه ها به بازار میومد.

    و آرزوی بزرگتر اینکه کاش هیچ بچه ای در حسرتِ شنیدن نباشه

  69. رضوانه میرزامحمدی میگوید:

    شروع رفاقت سینا و مسعود به روزهای نخست دوره ی دبیرستان باز می گشت. اما دیگر تقریبا ۱۰ سالی از آن روزها گذشته بود و این دو رفیق هر سال با هم صمیمی تر شده بودند. سینا ۲۵ ساله در آستانه ی دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خود در رشته ی مدیریت مهندسی بود و مسعود فارغ التحصیل رشته ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت که چند ماهی بود بعد از اتمام دوره ی سربازی خود در یک استارتاپ حوزه ی تکنولوژی مشغول به کار شده بود. او همچنین علاقه مند بود به یک گیمر حرفه ای تبدیل شود و در همین راستا در حال تکمیل کردن تجهیزات گیمینگ خود بود. سینا در نظر داشت برای تولد ۲۵ سالگی مسعود که همان روز ها بود یک هدفون گیمینگ برایش هدیه بخرد زیرا هفته ی قبلش که مسعود او را به خانه اش دعوت کرده بود و با ذوق کیس، مانیتور، موس و موس پد گیمینگ جدیدش را به او نشانده داده بود، اظهار کرده بود که منتظر است تا بعد از گرفتن حقوق این ماه خود، با خریدن یک هدفون گیمینگ تجهیزات خود را کامل کند. سینا در طی روز های گذشته به جستجو های فراوانی در اینترنت پرداخته و به یکی از مراکز فروش تجهیزات کامپیوتری نیز سری زده بود تا اطلاعاتی در زمینه ی خرید هدفون به دست آورد. اما هنوز به نتیجه درست و دقیقی نرسیده بود. او در نهایت تصمیم گرفت همه ی نکاتی را که در نتیجه ی این پرسش ها و جستجوها دریافته بود لیست کند تا از بین هدفون ها با آن مشخصات یکی را انتخاب کند. پس شروع به نوشتن کرد. اولین موردی که بنظرش آمد این بود که باید یک هدفون دارای میکروفون یعنی هدست برای مسعود انتخاب کند چون اغلب بازی ها به صورت گروهی طراحی شده اند و وجود میکروفون برای ارتباط با هم تیمی ها لازم است. همچنین فکر کرد به دلیل نوع کاربری مسعود یعنی گیمینگ، یک هدفون دور گوشی با ابعاد نسبت بزرگ که مانع از ورود صداهای اضافی به داخل گوش می شود، بهترین گزینه است. به علاوه، بر اساس آنچه از فروشندگان شنیده بود هدفون های بزرگ با قطر درایور حدودا ۵۰ میلی متر کیفیت صدای مناسب تر و مدت زمان کارکرد طولانی تری داشتند. از طرفی او متوجه شده بود که هدفون ها در صورت بی سیم بودن کیفیت صدای پایین تری داشته و گاها فاصله ی زیاد حین بازی میتواند باعث قطع شدن صدا در آن ها شود. به همین دلیل بنظرش آمد بخاطر عدم وجود تحرک چندان در بازی های کامپیوتری هدفون باسیم برای مسعود کاربردی تر است. از منظر نوع صدای خروجی نیز متوجه شده بود صدای سوراند با وضوح و کیفیت و دقت فوق العاده بیشتر نسبت به صدای استریو به گیمر ها کمک می کند که هدف و حرکت بعدی دشمن را سریع تر متوجه شوند و ری اکشن بهتری داشته باشند. پس نوشت هدستِ گیمینگِ دور گوشیِ با سیم با خروجی صدای سوراند. بیشتر که فکر کرد یادش آمد در مقاله ای که قبل تر ها مطالعه کرده بود نوشته شده بود که چون دامنه ی شنوایی انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است، هر هدفونی که محدوده ی بیشتری را پوشش دهد میتواند صداهای متنوع تری را تولید کند. پس بنظرش آمد هرچقدر محدوده پاسخ فرکانسی هدفونی که انتخاب می کند از این دامنه گسترده تر باشد بهتر و جذاب تر خواهد بود. موارد دیگری هم که فروشنده تاکید کرده بود حتما در خرید یک هدفون خوب لحاظ کند قابلیت noise cancelling یا از بین بردن نویز بود که تاثیر شدیدی در بهبود کیفیت صدا دارد و نیز داشتن اتصالات مناسب کامپیوتر. به علاوه با دیدن کیبورد مکانیکی و موس پد و فن کیس های RGB مسعود به خوبی میتوانست حدس بزند که بی شک قابلیت نورپردازی او را به وجد می آورد. پس فرکانس با دامنه ی گسترده، قابلیت noise cancelling، قابلیت اتصال به کامپیوتر و قابلیت نورپردازی را نیز به لیست اضافه کرده و شروع به جستجوی هدفون هایی با این مشخصات کرد. اما باز هم سردرگم و دچار تردید بود زیرا نمیدانست از بین مدل ها و برند های متنوعی که با این مشخصات وجود دارد، مسعود کدام یک را بیشتر دوست خواهد داشت. از طرفی میدانست که اگر کوچکترین چیزی حتی غیرمستقیم در این باره از او بپرسد، چون تاریخ تولدش نزدیک است بی شک متوجه ماجرا می شده و دیگر سوپرایز نمی شود. در این فکر بود که چون قرار است مبلغ نسبتا قابل توجهی برای هدفون پرداخت کند، زمانی که برای خرید نهایی می رود به شرط تعویض، خرید خود را انجام دهد تا اگر مسعود به هر دلیلی چیز دیگری را ترجیح می داد، بدون دردسر بتواند هدفون را تعویض کند. در همین فکر ها بود که پیام هایی از مسعود در اینستاگرام خود مشاهده کرد. پیام ها را که باز کرد استوری (داستان) یکی از معروف ترین اینفلوئنسر های گیمینگ و در ادامه پیامی را دید که درونش نوشته شده بود:”آخ آخ…جونِ من نگا کن سینا این هدسته چقدررر خفنه…اصن عاشقش شدممم…فقط دارم روزشماری میکنم که بشه آخر ماه حقوق بگیرم درجا برم بخرمش.”سینا با دیدن استوری که معرفی هدست مخصوص بازی ریزر مدل blackshark V2 X ،یکی از هدفون های موردنظر سینا با همان ویژگی هایی که لیست کرده، بود و همچنین نوشته ی مسعود لبخندی از سر ذوق روی لب هایش نقش بست. خوشحال شد که پاسخ سوال خود را گرفته بود و ذهنش از تردید رها شده بود. حالا دیگر میدانست که باید هدفون ریزر مدل blackshark V2 X را برای مسعود بخرد. در جواب برای مسعود نوشت: “آره داداش خداییش خیلیی جذابه منم ازش خوشم اومد. سر برج که حقوقت رسید هماهنگ کن بریم بگیریمش که زودتر ست خفنت تکمیل شه.” بعد در ذهن خود تصمیم گرفت که روز بعد برای خرید هدفون برود و شبش هم قراری با مسعود بگذارد تا کادویش را به او تحویل دهد. حالا دیگر مطمئن بود این کادو برای مسعود از بهترین کادوهایی خواهد شد که به عمر خود گرفته است زیرا مسعود برای داشتنش ذوق فراوانی دارد.

  70. سعيد سهيلي میگوید:

    پاسخ سوال ۳

    الف) داشتن اسپیکر/ قابلیت پخش استریو/ دکمه های کم و زیاد کردن صدا = الزام پایه ای
    ب) وزن کم/ کیفیت پخش صدا و اسپیکر/ مدت زمان نگه داشتن شارژ/ تعداد درایورها = عملکردی
    پ) بی سیم بودن/ قابلیت اتصال به فلش مموری/ ضد آب بوده هدفون = انگیزشی
    ت) به مرور زمان:
    قابلیت پخش استریو از انگیزشی به پایه ای تبدیل شده است.
    داشتن باطری های قابل شارژ از انگیزشی به پایه ای تبدیل شده. هدفونهای نسل قدیم باتری خور بودند.

  71. سعيد سهيلي میگوید:

    پاسخ سوال شماره ۴

    پنج تضاد بین الزامات و انتظارات مشتری مثل بیسیم بودن هدفون / استریو بودن / تعداد بلندگوهای آن / ابعاد ظاهری و فیزیکی / فست شارژ بودن آن / رنگ هدفون / جزء مواردی هستند که برای هدفون و کارخانه سازنده آن ، الزام شناخته شده ولی میتواند با توجه به سلیقه و نحوه بکارگیری مشتری از هدفون، باعث رخداد تضاد در ایجاد عوامل فوق الذکر باشد.

  72. امیرمحمد جهانی میگوید:

    پاسخ سوال ۵:
    سحر، دختر ۱۸ ساله ای است که دو سال قبل پدرش برایش یک گیتار هدیه گرفت. این گیتار سرآغازی بود برای ورود او به دنیای موسیقی..چند ماهی گیتارش گوشه ی خانه خاک می خورد تا وقتی که به پیشنهاد دوستانش تصمیم گرفت در کلاس موسیقی ثبت نام کند. اوایل چندان به موسیقی علاقه نداشت. اما کم کم جذابیت این رشته او را در درگیر کرد. صبح ها به مدرسه می رفت و شب ها قبل از کارهای مدرسه، یک ساعتی را با گیتارش مشغول بود. آخر هفته ها هم کلاس آهنگسازی داشت. از زمانی که کرونا آمد و مدارس تعطیل شد، کار و بار سحر سکه شد. بهترین فرصت برای او بود که به موسیقی بپردازد. آهنگ های معروف موسیقیدانان بزرگ را گوش می کرد و ایده می گرفت. اوایل یک هندزفری قدیمی داشت که همراه موبایلش گرفته بود. اما به فکر خرید یک هدفون درست و حسابی افتاده بود. موسیقی دنیای عجیبی دارد. هر گوشه ی آهنگ یک سازی نواخته می شود که گوش های معمولی آن را نمی شنوند. مهم تر از آن اینکه موزیک پلیرهای معمولی هم آن ها را پخش نمی کنند. سحر به دنبال یک هدفون حرفه ای بود تا از شنیدن ریزترین نوت ها هم غافل نشود. او آدم به روز و اهل تکنولوژی است. یک دختر دهه هشتادی که از کودکی با تکنولوژی بزرگ شده است. اولین بار به گوگل مراجعه کرد و لیست بهترین برندهای هدفون را جستجو کرد. محتوای زیادی راجع به هدفون در گوگل پیدا می شود. این روزها سایت های تخصصی در این حوزه کم نیستند. لیست برترین برندهای بازار معروف است. از سونی و AKG گرفته تا بیتز و پایونیر. به خصوص برای دختری مثل سحر که در خانواده ای با درآمد خوب بزرگ شده است راه هموار است. تقریبا نه قیمت برای او مهم بود نه بزرگ و کوچکی هدفون. کیفیت صدا برای او حرف اول را میزد. حتما هم می بایستی بی سیم می بود تا به گوشی متصل شود. یک هدفون بی سیم بیتز با رنگ قرمز، برای او بهترین گزینه بود. تقریبا همه ی چشم ها را به خود خیره می کرد. هدفون دور گوشی که تمام گوش او را می پوشاند و صداهای مزاحم را حذف می کرد. حتی در مترو هم با خیال آسوده می توانست از جزئیات موسیقی لذت ببرد. برای سلامت گوشش هم نسبت به هدفون های داخل گوشی برتری داشت. دو سه روز جستجو و پرس و جو از دوستانش کافی بود تا تصمیم خریدش قطعی شود. او با خرید از دیجی کالا، هرچند قیمت نسبتا بالاتری نسبت به بازار می پرداخت، اما خیالش از بابت اصل بودن جنس و ضمانت کالا راحت بود. تقریبا ۳ میلیون بابت خرید هدفون هزینه کرد. اما آن چیزی که مطلوبش بود را به دست آورد.

  73. مهراد راجی کرمانی میگوید:

    پاسخ سوال ۵:
    متاسفانه اپل در سال ۲۰۲۰ شارژر و هدفون رو از گوشی های خودش حذف کرد و به دنبال اون بقیه سازنده های تلفن همراه نیز همین کار رو کردن، جالبه که دلیلشون حفاظت از محیط زیست هست که با توجه به این شما مجبور هستید هدفون و شارژر رو به صورت مجزا خریداری کنید زیاد به به حال محیط زیست فرقی نداره.
    من موبایل قبلیم خراب شده بود و تصمیم گرفتم که موبایل جدید بگیرم تصمیمم رو گرفته بودم که آیفون ۱۲ میخوام متاسفانه آیفون ۱۲ جک هدفون هم نمیخوره، از اونجایی که من برای حضور در کلاس های مجازی به هدفون نیاز دارم خرید هدفون یک چیز مهم و اساسی برای من هست.
    پس خرید تلفن همراه از بازار چارسو افتادم به دنبال خرید هدفون، من معمولا، برای خرید هر چیزی یه لیست می‌نویسم تا بتونم مقایسه درستی داشته باشم، پس بنابراین همونجا نشستم و تو موبایل جدیدم یه لیست نوشتم.
    من اول از همه باید تصمیم میگرفتم که هدفون سیمی میخوام یا بی سیم، از اونجایی که با توجه به خرید موبایلی که جک هدفون نداره ۳ تا گزینه داشتم: ۱- هدفون بی سیم بگیرم ۲- هدفون سیمی بگیرم و با تبدیل به موبایل وصلش کنم ۳- سیمی بگیرم که مستقیم بخوره به گوشی
    خب گزینه ۳ که خیلی خاصه و همه جا گیر نمیاد و قطعاً گرون هست، پس کنسله
    گزینه ۲ یه هزینه تبدیل داره ولی از اونجایی که من معمولا موبایلم تو شارژ هست و نمیشه هم از هدفون استفاده کرد هم گوشی رو شارژ کرد
    بنابراین تصمیم گرفتم که بی سیم بگیرم.
    من توی هدفون برند خیلی برام مهم هست برند هایی که تصمیم داشتم دنبالشون بگردم : ۱- اپل ۲- سونی ۳- آیوا ۴-بیتس
    توی دنیایی از مدل های باید تصمیم بگیرم که هدفون تو گوشی بگیرم یا از رو گوشی، از اونجایی که استفاده روزمره میخوام داشته باشم و رو گوشی سنگین هست پس میبایست رو گوشی بگیرم.
    برام مهم بود که حتماً هدفون نویز کنسلینگ داشته باشه یعنی وقتی تو گوشم هستم بتونم تنظیم کنم که صدای بیرون رو بشنوم یا نه
    پس تا اینجا معلوم شد که میخوام یک هدفون روگوشی بی سیم با قابلیت نویز کنسلینگ و از برند هایی باشه که گفته بودم.
    تو بازار هدفون فیک خیلی زیاد بود و تشخیص بعضی از اونا خیلی آسون بود و بعضی هاشون خیلی سخت بود.
    اولین مغازه ای که رفتم گفتم چه چیزی میخوام فروشنده یک کلام گفت ایرپاد پرو اپل، دوست داشتم بیشتر راهنماییم کنه نه یک کلام بگه ایرپاد، گفتم لابد فقط همینو داره، رفتم مغازه دوم و سوم و چهارم همگی همین رو گفتن، گویا با این شرایطی که من میخواستم اپل رند بازار بود و به نسبت به قیمت تر بود، بنابراین ایرپاد اپل رو خریدم و تا این لحظه که دارم این خاطره رو می‌نویسم به شدت ازش راضی هستم و تمامی نیاز های من رو برآورده کرده.

  74. مهکام محبی میگوید:

    پاسخ سوال ۵: بیان داستان
    سارا دانشجوی ترم آخر کارشناسی است. او شدیدا علاقمند به ورزش و گوش دادن به موسیقی است و همیشه در وقت های بیکاری، حین ورزش و در زمان های رفت و برگشت به دانشگاه، به موسیقی گوش میده ولی همیشه با سیم هدفون و اینکه حتما باید گوشی رو تو دستش بگیره یا یا طوری اون رو تو کیفش قرار بده که به سیم وصل باشه، مشکل داره. از طرفی هم این سیم همیشه دست و پا گیر بوده؛ تا اینکه تصمیم میگیره هدفون بی سیم بخره. بعد از سرچ کوتاهی تو اینترنت به این نتیجه میرسه که از هدفون های بی سیم که بسیار کوچک هستن و داخل گوش قرار میگیرن (این-ایر) خریداری کنه.
    به دلیل گرون بودن برندهای خیلی معروف، تصمیم می گیره که از برندی که ارزون تر هست خرید کنه.
    اوایل خیلی از هدقون راضی بود که دیگه سیم نداره که اذیت کنه و میتونه بدون سیم و با استفاده از بلوتوث تا فاصله حدود ۷ متری رو به راحتی از اون ها استفاده کنه اما بعد از اینکه چندتا تماس تلفنی با هدفون جدیدش داشت، متوجه شد که قدرت میکروفون اونها بسیار ضعیفه و به دلیل جای قرارگیری میکروفون ها در اون، صدای اطراف به صورت صدای مزاحم، تو مکالمات و تماس های تلفنی، اذیت کننده بود ولی سعی می کرد با این قضیه کنار بیاد؛ اما مشکل دیگه ای که داشت، عمر کم باتری اون بود که فقط حدود ۳ تا ۴ ساعت می تونست از اون ها استفاده کنه و مجدد باید اون رو شارژ می کرد. علاوه بر همه ی اینها به خوبی توی گوش قرار نمی گرفت و باید تندتند اون رو محکم جاگذاری می کرد؛ تا اینکه یک روز که به پیاده روی رفته بود و مشغول دویدن بود، یکی از گوشی ها از گوشش افتاد و گم شد.
    بعد از این ماجرا و پرس و جو از بقیه، تصمیم گرفت که از هدفون های بی سیم که روی گوش قرار میگیرن، خریداری کنه که از بین مدل های مختلف با توجه به تجربه قبلی، سعی کرد مدلی رو انتخاب کنه که عمر باتری طولانی تری داشته باشه و بتونه تا ۸ ساعت از هدفونش به راحتی و بدون دردسر شارژ استفاده کنه و همچنین قدرت بلوتوث قوی تری داشته باشه تا بتونه تا فاصله دورتری تا حدود ۱۰ متر رو پوشش بده.
    حالا دیگر موقع ورزش کردن با خیال راحت میتونه گوشی خودش رو داخل جیبش بذاره و همزمان از گوش دادن به موسیقی لذت ببره، یا توی باشگاه گوشیش رو داخل کیف یک جا بذاره و از فاصله دور به موسیقی ها و پادکست های مورد علاقه اش گوش بده. اما مشکلی که این هدفون داره، اینکه میکروفون نداره و امکان صحبت و مکالمه را نمیتونه داشته باشه.
    بعد از استفاده ی چند ماهه، مشکل دیگه ای پررنگ شد اینکه با وجود قابلیت تنظیم ارتفاع دسته ی دو گوشی هدفون، با استفاده طولانی مدت، فشار زیادی به گوش وارد میشه و بعد از چندماه استفاده، دیگه نمی تونه اون ها رو برای مدت طولانی چند ساعته تحمل کنه.
    حالا شاید سارا باید به فکر خرید یک هدفون جدید باشه!

  75. آرش نامجوفرد میگوید:

    این موضوعی که میخوام براتون تعریف کنم برمیگرده تقریبا به ۸ ۹ سال پیش یعنی زمانی که تازه اولین نسل از هدفونای بیتس اومده تو بازار همه دنبالش بودن اینور اونور هرکی که هدفون بیتس داشت دیگه یعنی بمب مایه بود و حسابی از آهنگا لذت میبرد، بچه بودیم و سرخوش نهایت هدفونایی که داشتیم ازینا بود که میذاشتی روی گوشت صدای نفس کشیدن یه پیرمرد ۸۰ ساله رو از فاصله ۱۰۰ متری میشنیدی، میخوام عمق فاجعه رو متوجه بشینا، بله ما برای همون نسلیم که با گذاشتن اون هدفونا کیفیت صدای آهنگ و در حد صدای یک بچه تازه متولد شده که فیلم متولد شدنشو تو سال۱۹۴۰ تو بحبحه جنگ جهانی دوم گرفتن و ویدیوش بعد از ۶۰ سال پیدا شده و الان نوه های اون بنده خدا از روی اون ویدیو صدا ضبط کردن و فرستادن برای دوستاشون که صدای بابا بزرگشون که بچه بودرو بشنون، پایین آوردن.
    این یعنی فاجعه، خب اونموقع انتظار بیشتری هم نمیرفت دیگه واقعا تازه اولاش بود دیگه میخواستی خیلی حال کنی باید از همون هدفونای بیتس میگرفتی. خانوم و آقایی که شما باشی یبار مارو با مدرسه بردن یه مسافرت یه معلمی داشتیم آقای صانعی این بنده خدا عادت داشت شبا قبل خوابش شجریان گوش میکرد میرفت تو حال و هوای خودشو اصن آرامش بهش دست میداد. تو همون اردویی که رفته بودیم هدفون آقا صانعی گم شد، هرجارو گشت پیداش نکرد حتی ماهارم اجیر کرد که براش پیدا کنیم ولی انگار آب شده بود رفته بود تو زمین. یه حالت افسرده ای به خودش گرفته بود که باید فقط میدیدین یروز تو یکی ازین روزا رفتیم با کادر مدرسه یکی از مرکز خریدا خب اونموقع تو برنامه های اردو رسم بود که بچه هارو میبردن برای خرید که اگر کسی میخواست سوغاتی چیزی بگیره همونجا خریداشو بکنه. من و رضا و سید و سینا همیشه با هم دیگه بودیم خرید خاصیم نداشتیم شروع کردیم به گشتن تو مرکز خرید یه فروشگاه لوازم صوتی و از اینجور چیزا پیدا کردیم گفتیم بریم ببینیم چه خبره شاید چیزی به چشمون خورد انتخاب میکردیم برای معلممون با بچه پول میذاشتیم براش میگرفتیم. رفتیم داخل مغازه و هرچی تونستیم هدفون امتحان کردیم با آهنگای مختلف خیلی اوضای خرابی بود 🙂 قطعا دنبال یه چیزی که فقط صرفا دو تا گوشی داشته باشه و صدا پخش کنه نمیگشتیم یه چیزی میخواستیم که واقعا بتونه صداهای مختلفو درست به گوشمون برسونه و واقعا راحت باشه. یه هدفون پیدا کردیم فیلیپس اونموقع قیمتش بود ۵۰ هزارتومن (عددی بود برا خودش) طراحیه خیلی خوشگل، ابرای گوشیش نرم و طرح چرم بود صدا رو که نگم اصن واقعا انگار رفتی کنسرت البته خب سیم دار بود دیگه ولی خداییش چیزی از هدفونای بیتس اونموقع کم نداشت. هیچی دیگه رفتیم سراغ بچه ها موضوع رو گفتیم بهشون همه یکمی پول گذاشتیم یکی ازینا گرفتیم بردیم دادیم به آقا صانعی بنده خدا خیلی خوشحال شد و اونروز همهمون و بستنی مهمون کرد  البته الان خیلی ازون روزا میگذره قطعا اون هدفونی که پیدا کرده بودیم با کلی زحمت الان تبدیل شده به ابتدایی ترین مدل هدفونا، بیسیم، سبک، صدای استریو و سه بعدی، خودش وصل میشه به گوشی و اصن انگار ۱۰۰ سال گذشته اینقدر تغییرات داده شده.

  76. آرش نامجوفرد میگوید:

    پاسخ سوال۴)
    ۱- عده ای نیاز دارند که هدفونشان سیمی باشد اما برخی دیگر با نداشتن سیم و بلوتوثی بودن آنرا مزیت میدانند
    ۲- چسبیدن ابر های گوشی به گوش و نشنیدن صدای محیط برای برخی مزیت میباشد اما برخی دیگر نیاز دارند که بتوانند صدای محیط را هم بشنوند و چسبیدن ابر های گوشی به گوششان باعث میود اذیت بشوند
    ۳- قابلیت بلند کردن صدا تا دسیبلی بالا برای برخی مزیت محسوب میشود حال آنکه برخی دیگر این میزان بلندی صدا را برای گوش خودشان مضر میدانند و با آن محالفند
    ۴- اینکه هدفون بتواند تا میزان زیادی شارژ را در خود نگه دارد و کار کند در مقابل عده ای که تمایل به قبول ریسک کار نکردن دستگاه خود بعد از تمام شدن شارژ هدفون را ندارند
    ۵- برخی قابلیت نغییر سایز نگه دارنده هدفون برایشان مهم است در حالی که عده ای دیگر معتقدند بعد از مدتی پیچ تغییر سایز هرز میشود و دیگر نمیتوان سایز مورد نظز و مناسب را برای هدفون ایجاد کرد.

  77. اميرمحمد قاسمي میگوید:

    پاسخ سوال ۴ :
    ۱- فرم و شکل هدفون نسبت به گوش قرار میگیرد، مدل هایی که کل گوش را دربر گرفته برای مناطق گرمسیر و تابستان مناسب نیست.(یک تولید کننده هدفون مدل گوشی ای که برای هدفون در نظر میگیرد بسیار مهم است ، به عنوان مثال مدل هایی که کل گوش را در بر میگیرند در مناطق گرمسیر یا فصول گرم سال مناسب نیست زیرا گرما سبب کلافه شدن کاربر میشود در حالی که شخصی که در مناطق سردسیر زندگی میکند از چنین مدلی استقبال میکند.)
    ۲-پورت شارژر آن type b باشه یا c (اکنون نسل پورت های شارژ در حال تغییر از type b به c است ولی در حال حاضر بیشتر افراد از همان مدل type b استفاده میکند و در صورتی که کابل شارژ مناسب در پک محصول نباشد برای مشتریان نامطلوب است، نکته بعدی این است که اگر شارزر type b باشد کاربر در مکان های بیشتری میتواند دستگاه خود را شارژ کند.
    ۳-پورت شارژ اندروید باشه یا IOS
    ۴- پورت اتصال با سیم داشته باشد یا خیر ( عده ای از ذی نفعان بسیار مشتاق برای هدفون های بی سیم هستند زیرا مزاحمت های مربوط ه سیم و احتمل خرابی های سیم را دیگر ندارد ولی عده ای به دلیلی ایکه کار کردن با سیم راحت تر بوده و همچنین در جای هایی که شارژ هدفون تمام میشود میتوانند با سیم هم از دستگاه خود لذت ببرند، طرفدار هدفون های با سیم هستند.)
    ۵- دارای جک تنظیم باشد یا خیر ( جک تنظیم سبب میشود هدفون را برای سرها با ابعاد مختلف به شکل مناسبی تنظیم کرد درحالی که این عمل به وزن هدفون می افزاید و شکل ظاهری آنرا دچار تغییر میکند و مقاومت و آنرا پایین میآورند و این مسئله برای تعدادی ایجاد نارضایتی میکند.)

  78. سعيد سهيلي میگوید:

    پاسخ سوال ۲

    ۱_
    Verification:
    اینکه در ساخت، مقاومت مدنظر طراحان رعایت شده باشد.
    Validation:
    آیا با شنیدن یک موسیقی با کیفیت بالا و صدای زیاد، آن مقاومت جوابگو هست یا نه و اینکه کیفیت صدای موسیقی دچار افت می شود یا خیر.

    ۲_
    Verification :
    اینکه بی سیم بودن هدفون در ساخت هم رعایت شود
    Validation:
    اینکه ببینیم آیا هنگام استفاده از هدفون در حال حرکت، کیفیت مناسب صدا هم حفظ شود.

  79. بردیا اخوت میگوید:

    سوال ۴
    برخی کاربران هدست های بدون سیم را نسبت به مدل های باسیم ترجیح می‌دهند. برخی امکان تغییر سایز هدفون را یکی از الزامات اصلی می دانند و برخی دیگر این امکان را یکی از عوامل تخریب کننده و کاهنده طول عمر محصول می‌دانند.
    برخی فرکانس مورد نظر را در محدوده ای که به گوش آسیب نرسانند می‌دانند و توقع دارند که تولیدکننده این الزام را رعایت کرده باشدولی برخی دیگر تمایل دارند فرکانس را تا حد دلخواه زیاد و کم کند.
    برخی داشتن باتری را برای هدفون یک عامل افزایش وزن و به دنبال آن افزایش نارضایتی به دلیل وزن روی سر می دانند اما برخی دیگر تمایل دارند که این الزام برآورده و نیاز به تغذیه الکتریکی نداشته باشد.

  80. بردیا اخوت میگوید:

    سوال ۳
    الزام پایه‌:
    تبدیل انرژی الکتریکی به صوتی صورت بگیرد و فایل صوتی مدنظر را پلی نماید.
    آسیب به گونومی گوش اعم از پرده گوش و یا لاله نرساند و وزن سبکی داشته باشد. دکمه کم و زیاد کردن ولوم داشته باشد
    الزام عملکردی:
    جک های ورودی و خروجی سه و نیم داشته باشد
    قابلیت شارژ با شارژر های رایج در بازار
    باتری از ظرفیت مناسبی برخوردار باشد.

    الزام انگیزشی:
    زد آب باشد و قابلیت اتصال به سیستم های گوناگون و قابلیت تبدیل فرمان های صوتی به عملکرد سیستم مورد نظر را داشته باشد
    خدمات گارانتی و وارانتی داشته باشد

  81. علي دوست محمدي میگوید:

    پاسخ سوال ۱
    اگر منظور از هدفون نمونه های متعارف امروزی باشد بله یک سیستم با سابقه میباشد زیرا در گذشته نیز سیستمهایی مشابه با هدفون مثلا با وزن بیشتر و امکانات کمتر موجود بوده و همچنین گوشیی هایی بوده که توسط انها صدا دریافت میشده پس به نظر با سابقه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *