6 دیدگاه در “راهنمای خرید تبلت

  1. سعيد سهيلي میگوید:

    سلام.
    این Storytelling بر گرفته از یک تجربه واقعی در مورد خرید تبلت Galaxy tab A 10.1 with s pen می باشد.
    بازیگران:
    سعید…………………..شغل: مدرس…………….خریدار تبلت
    نیما……………………..همکار……………………..همراه سعید در خرید
    آقا مهدی…………….فروشنده و پرزنتور
    پارسال بود که با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن کلاسهای تدریس، نیاز داشتم به خرید یک تبلت قلم دار که بتونم با اون کارهای تدریسم رو پیش ببرم. به همراه دوستم نیما به پاساژ پایتخت رفتیم. در ابتدا هیچ نظر خاصی راجع به برندی که میخواستیم تهیه کنیم نداشتیم و شروع کردیم به چرخیدن و نگاه کردن به ویترین مغازه ها که فعلا آشنایی مختصری با برندها و کم و کیف تبلت های موجود در بازار پیدا کنیم. به نیما گفتم چند روز قبل مصطفی (یکی از همکارام) بهم گفت سرفیس بخر و لذتش رو ببر. نیما هم گفت اوکی بریم ببینیم مدلهاش و قیمتهاش رو بپرسیم. به اولین مغازه ای که تبلت های سرفیس داشت مراجعه کردیم. پس از اندکی توضیحات فروشنده و اعلام قیمت  ، برق از سرمون پرید و کلا بیخیال سرفیس شدیم. اومدیم بیرون از مغازه و به نیما گفتم خب حالا چه کنیم؟ نیما گفت ببین سعید، تو که تبلت رو فقط برای تدریس کلاسهای آنلاین میخوای و ته تهش میخوای استفاده های روزمره و معمولی از تبلت داشته باشی. درسته؟ منم گفتم دقیقا همینطوره. نیما گفت پس بهتره از یه برند معتبر و اقتصادی استفاده کنی که گارانتی معتبری هم داشته باشه. چون قبلا گوشی سامسونگ خریده بودم و راضی بودم از خریدم و حتی یک بار گوشی خریداری شده در مدت گارانتی، ال سی دی اش سوخت و بدون اذیت کردن برامون رایگان تعویض کردن، تصمیم گرفتیم به فروشگاه های سامسونگ سر بزنیم. ماشالله تعداد فروشگاه های سامسونگ در پاساژ کم هم نبود. به اولین فروشگاه وارد شدیم. فروشنده ای بسیار مودب و خوشتیپ جلو اومد و با رویی خوش از ما استقبال کرد. بهش گفتیم تبلت قلم دار میخوایم. ازمون پرسید میخواید با تبلت تان چه کارهایی انجام بدید؟ من گفتم میخوام تدریس آنلاین داشته باشم، پس هنگ نکردن در اثر ورود به سایتهای گوناگون تدریس مثل اسکای روم و ال ام اس و ادوبتی کانکت برام مهمه و همچنین در نوشتن بروی تخته هم روان باشه و هنگ نکنه و قلم اش هماهنگی خوبی با تبلت داشته باشه و جا نمونه… ضمنا استفاده های معمولی هم خواهم داشت مثل وبگردی، نصب نرم افزارهای کاربردی راجع به کارم و استفاده های نه چندان عجیب و غریب رو بدون دردسر ساپورت کنه. فروشنده از ما محدوده بودجه ای که در نظر داشتیم رو پرسید و من هم حدودا ۵ میلیون اعلام کردم. سپس به ما تبلت قلم دار with s pen Samsung Galaxy Tab A 2016 10.1 رو پیشنهاد داد. ازش خواستم ممکنه مشخصات این تبلت رو برامون بیان کنید؟
    فروشنده محترم گفت با کمال میل در خدمتم و از اینجا شروع شد….
    ایشون گفت این تبلت از صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی بهره میبره. به نیما گفتم خیلی خوبه چون بزرگ بودن صفحه نمایش باعث میشه به چشمم کمتر فشار بیاد و بتونم با دقت و وسواس بیشتری روی تخته ی کلاس مطلب بنویسم.
    فروشنده گفت این تبلت در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده و مدل بدون قلم آن تا سال ۲۰۱۹ نیز تولید شده بود، از این رو این سه سال، زمان سپری شده از سال تولید، مورد تایید من و نیما بود و امتیاز منفی برداشت نشد.
    فروشنده گفت این تبلت به یکی از تراشه های خوب سری اگزینوس شرکت سامسونگ مجهز است که علیرغم سر درنیاوردن دقیق من و نیما از این جمله، همینکه چیز خوبی بود رضایت بخش بود :)))
    به فروشنده گفتم قیمت این دستگاه چنده؟
    گفت قیمت Galaxy tab A 10.1 with s pen سامسونگ در مقایسه با ویژگی هایی که در ادامه بهمون ارائه خواهد کرد واقعا مناسب است و ۴.۳۰۰ میلیون، قیمتی بود که این دستگاه رو بدون کیف و قاب و گلس بیان کرد که به بودجه مدنظر من نزدیک بود.
    از فروشنده خواهش کردم که اگه ممکن هست دستگاه شوروم رو برامون بیاره تا از لحاظ ظاهر و طراحی هم یه نگاه بهش بندازیم. فروشنده در حین رفتن که تبلت رو بیاره و ببینیم، میگفت: جدیدترین نسخه از سری تبلت های ۱۰.۱ اینچی سامسونگ گلکسی تبA برخلاف نسخه های پیشین از بدنه‌ای فلزی بهره می‌برد و این ویژگی می‌تواند نشان دهنده کیفیت ساخت خوب دستگاه باشد. جنس بدنه Galaxy tab A 10.1 with s pen آلومینیومی است و ابعاد بدنه آن ۷.۵ در ۱۴۹ در ۲۴۵ میلیمتر می باشد. بنابراین ابعاد بدنه تبلت کمی کوچک تر شده و به ویژه ضخامت بدنه آن بسیار کمتر از قبل شده است. این موضوع سبب می‌شه تا ظرافت خاصی در طراحی بدنه گلکسی تب ای ۱۰.۱ اینچی ۲۰۱۶ به وجود بیاد. وقتی نمونه شو روم رو در دست گرفتیم، این حس ظرافت و دقت طراحی برامون قابل درک‌تر شد. به نیما گفتم نظر تو چیه؟ گفت علیرغم اینکه تبلت مورد نظر ما، یک تبلت ۱۰.۱ اینچی است، اما جالبه که در مقایسه با دیگر تبلت های هم رده خودش که در فروشگاه موجود بود، ابعاد نسبتا جمع و جوری داره. فروشنده صحبت های نیما رو تایید کرد و گفت میخواید بدونید سامسونگ چطور صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی را در بدنه کوچک تر این تبلت جا داده؟ ما هم استقبال کردیم و گفتیم چطور؟
    فروشنده گفت سامسونگ برای انجام این کار مثل سبکی که در طراحی گوشی های مدرن امروزی در نظر گرفته می‌شود عمل کرده و سعی داشته حاشیه های صفحه نمایش Galaxy tab A 10.1 with s pen را باریک تر کنه. ضخامت حاشیه های صفحه نمایش این تبلت به ویژه در دو لبه سمت راست و چپ آن به مراتب باریک تره، ضمنا هیچ دکمه فیزیکی هم در زیر نمایشگر تبلت وجود نداره. این مسئله یکی دیگر از تفاوت های اصلی گلکسی تب ای ۱۰.۱ اینچی ۲۰۱۶ در مقایسه با نسخه های قبلی این سری از تبلت های سامسونگ را تشکیل می‌ده که بنظر ما توضیحات ایشون منطقی و درست میاومد.
    به نیما گفتم دقت کن که علیرغم بزرگ سایز بودن دستگاه، وزن تبلت خیلی زیاد نیست. پرسیدیم که حدودا چقدر وزن داره؟ فروشنده گفت چیزی در حدود ۴۶۰ گرم هست که وزن بسیار مناسبی طبقه بندی میشه و منجر به ساده تر شدن حمل و نقل تبلت می‌شه.
    در حالی که تبلت در دست من و نیما بازرسی می شد، دیدیم که تبلت وقتی در حالت عمودیه، دکمه های پاور، تنظیم صدا و شیار میکرو اس دی، روی لبه سمت راست قاب نصب هستند و هیچ دکمه فیزیکی روی لبه سمت چپ دستگاه وجود نداره. همچنین سوکت ۳.۵ میلیمتر هندزفری هم در لبه فوقانی قاب آن نصب شده و روی لبه زیرین دستگاه هم سوکت شارژ دستگاه که از نوع USB C 2.0 است قرار داره.
    به فروشنده گفتیم اسکن انگشت داره این دستگاه؟ گفت متاسفانه یکی از ویژگی های نه چندان جالبی که باید در مورد Galaxy tab A 10.1 with s pen به آن اشاره کنیم مربوط به عدم بهره‌مندی دستگاه از اسکنر انگشت می‌شه که من و نیما انتظار داشتیم این تبلت از یک اسکنر انگشت بهره‌مند باشه تا مجبور نباشیم از روش های قدیمی مثل پین یا الگو به عنوان قفل نمایشگر استفاده کنیم. کمی ضد حال بود اما نیما بهم گفت بقیه پارامترها هم بررسی میکنیم. اگه اوکی بود میشه از این مورد چشم پوشی کرد.
    به فروشنده گفتیم چند تا سیم کارت میخوره؟ فروشنده با یه لبخند گفت اتفاقا تبلت سامسونگ Galaxy tab A 10.1 with s pen از نظر قابلیت های اتصال در دو نسخه مختلف عرضه شده که یکی از آن ها فقط از اتصال وای فای پشتیبانی می‌کنه و قابلیت نصب سیم کارت و استفاده از دیتای موبایل را نداره که من و نیما گفتیم سریع گفتیم هرگز هرگز سیم کارت نخوره به کارمون نمیاد…. فروشنده در ادامه گفت اما نسخه دیگری از این تبلت علاوه بر اتصال وای فای از اتصال LTE 4G ، سیم کارت هم پشتیبانی به عمل میاره که ما به فروشنده گفتیم این مورد رو موجود دارید؟ و جواب داد بله :))) و من و نیما خوشحال شدیم و گفتیم راجع به همین مورد صحبت ها مون رو ادامه بدیم.
    به نیما گفتم دوربیناش چجوریه بنظرت؟ پشت و روی تبلت رو نگاه کردیم. دیدیم در گوشه قاب پشت این تبلت لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده و در لبه فوقانی پنل جلوی دستگاه هم شاهد نصب لنز دوربین سلفی آن هستیم.
    تا الان و این مدت که در مغازه بودیم و به نکات بیان شده توسط فروشنده گوش کردیم به این نتیجه رسیدیم که به طور کلی تبلت سامسونگ گلکسی تب ای ۱۰.۱ اینچی ۲۰۱۶ از نظر سبک طراحی و ظاهر وضعیت مناسب و قابل قبولی دارد اما انتظار داشتیم دستگاه به اسکنر انگشت هم مجهز شود که متاسفانه اینطور نبود.
    به فروشنده گفتیم صفحه نمایش این تبلت از چه نوعی هست؟ فروشنده گفت گلکسی تب ای ۱۰.۱ اینچی ۲۰۱۶ برای آن دسته افرادی مناسبه که به دنبال خرید تبلت مجهز به نمایشگر بزرگ هستند، چون صفحه نمایش آن ۱۰.۱ اینچی است (که دقیقا من و نیما هم دنبال چنین تبلتی بودیم). پنل نمایشگر این تبلت از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی Full HD توسط آن ارائه می‌شه. بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ برای صفحه نمایش تبلت مورد نظر ایجاد خواهد شد که تراکم پیکسلی قابل قبولی برای تبلتی با نمایشگر ۱۰.۱ اینچی است. من و نیما هم خرسند از اینکه اوضاع صفحه نمایش تبلت مدنظرمون خوبه منتظر توضیحات بعدی فروشنده بودیم.
    من و نیما بعد از اینکه دیدیم ایشون با آرامش و دلسوزانه دارن راهنمایی میکنن، از فروشنده پرسیدم اسم شریف شما چیه؟ همچنین تشکر کردیم که وقت زیادی برای ما جهت توضیح این تبلت گذاشتن. ایشون هم با خوشرویی گفتند که اسمشون احسان هست.
    آقا احسان در ادامه گفت سامسونگ سعی داشته حاشیه های صفحه نمایش این محصول را باریک‌تر از قبل طراحی کنه و به همین دلیل نمایشگر آن چیزی در حدود ۸۱ درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته که نسبت نمایشگر به بدنه ی جالب توجهی در بین تبلت های مشابه و مجهز به صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی است (و انصافا هم رخ قشنگی داشت.)
    در ادامه صحبت ها، آقا احسان گفتند که انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدئو در این محصول و با توجه به بزرگ بودن صفحه نمایش دستگاه واقعا لذت بخشه. یکی از ویژگی های خوب صفحه نمایش این تبلت مربوط به زاویه دید گسترده و پایدار می‌شه. بنابراین برای مشاهده محتوای روی نمایشگر تبلت اجباری نیست که دقیقا پشت تبلت قرار داشته باشیم و از زاویه های کناری هم می‌توان به خوبی محتوای صفحه نمایش آن را مشاهده کرد. من و نیما بسیار خوشحال بودیم از اینکه تبلتی رو انتخاب و بررسی می کنیم که نقطه ضعف اساسی تا الان نداشته و تا الان دلیلی برای نخریدن اون پیدا نکردیم.
    آقا احسان در ادامه توضیحاتش راجع به صفحه نمایش به این نکته اشاره کرد که وضوح تصویر، کنتراست، شادابی و شارپنس نمایشگر هم در سطح قابل قبولی قرار داره. خوشبختانه صفحه نمایش سامسونگ Galaxy tab A 10.1 with s pen در تولید روشنایی قدرت مطلوبی داره و به همین دلیل به راحتی می‌توان با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی ۹۰ درصد در محیط های باز و تحت تابش نور از دستگاه استفاده کرد و با نمایشگر آن در تعامل بود. سپس رو به من و نیما گفت: به طور کلی اگر به دنبال خرید یک تبلت با نمایشگر بزرگ هستید، گلکسی تب ای ۱۰.۱ اینچی ۲۰۱۶ سامسونگ می‌تواند گزینه خرید خوبی برای شما باشه.
    از آقا احسان راجع به سیستم عامل این دستگاه پرسیدیم و ایشون کماکان با اخلاقی خوش و گشاده رو پاسخ داد که سیستم عامل پیش فرضی که روی تبلت سامسونگ Galaxy tab A 10.1 with s pen نصبه، “اندروید ۹ پای” هست و رابط کاربری One UI هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شه. بنابراین یکی از ویژگی های مثبت این محصول مربوط به بهره‌مندی از نسخه به روز از سیستم عامل اندروید و جدیدترین رابط کاربری شرکت سامسونگ می‌شه، همچنین رابط کاربری و بستر نرم افزاری آن عملکرد بسیار روان و قابل قبولی ایجاد میکنه و این امر منجر به سهولت استفاده از تبلت و تعامل با دستگاه می‌شه.
    آقا احسان از من پرسید که چه نرم افزارهایی مدنظرتون هست برای نصب و استفاده؟
    من هم پاسخ دادم نرم افزارهای زیاد و تخصصی مدنظرم نیست، بجز نرم افزارهای کاربردی راجع به تدریس و طرح سوال و اینجور چیزها.
    ایشون سرشون رو به نشانه افسوس تکان دادن و گفتن که متاسفانه تعداد اپلیکیشن های پیش فرضی که روی تبلت نصب هستن کمی زیاد و آزاردهنده خواهند بود و راهی هم برای مقابله با این مسئله وجود نداره. این اپلیکیشن ها، سیستم عامل و رابط کاربری تبلت، بخش نسبتا قابل توجه و زیادی از حافظه داخلی آن را اشغال می‌کنند که این امر برای شما جالب به نظر نمی‌رسه. :((( کمی من و نیما به فکر فرو رفتیم که اگه حافظه زیادی در اختیار نداشته باشیم و تند تند ارور پر شدن حافظه رو ببینیم چی؟
    آقا احسان گفت که اجازه بدیم توضیحات تکمیلی رو ارائه بده، بعد ما تصمیم بگیریم که چه کنیم… ایشون گفت اندروید پای و رابط One UI در تبلت سامسونگ Galaxy tab A 10.1 with s pen به شما این امکان را می‌ده تا سه دکمه مجازی زیر نمایشگر را پنهان کنید و تعامل با دستگاه را با دستورات اشاره‌ای برقرار کنید. در این حالت واقعا تجربه‌ای جالب برایتان به ارمغان آورده می‌شه و استفاده از تبلت ۱۰.۱ اینچی گلکسی تب ای ۲۰۱۶ لذت‌بخش‌تر خواهد شد. از دیگر ویژگی های جالبی که در تبلت مذکور می‌تواند کاربردی باشد، قابلیت Split-Screen است که به موجب آن صفحه نمایش تبلت به دو نیم تقسیم می‌شود  و در هر یک از دو بخش آن می‌توان یک اپلیکیشن خاص را اجرا و کنترل کرد. (اینجا کمی از اون ناراحتیمون بواسطه اشغال شدن حجم زیادی از حافظه توسط نرم افزارهای پیش فرض، کاسته شد و خوشحال شدیم از دیدن این آپشن.) امکان نصب کیبورد، ماوس و سایر لوازم جانبی این چنینی هم به تبلت سامسونگ Galaxy tab A 10.1 with s pen وجود دارد و استفاده از این گجت ها هم می‌تونه تجربه‌ای جالب را برایتان به ارمغان بیاره.(این مورد هم برامون خوشایند بود واقعا چون دقیقا بکارمون میاومد) همچنین این تبلت از قلم بسیار با کیفیت و سریع و هماهنگ با تبلت بهره میبره که عمل نوشتن و نقاشی کردن رو با دقت زیادی میشه انجام داد. (این مورد هم که شاید از ارکان اصلی انتخاب و تصمیم گیری من و نیما محسوب میشد) خوشبختانه بستر نرم افزاری تبلت مورد نظر عملکرد کاملا روان و خوبی داره و حداقل در این مدتی که از این دستگاه بفروش میرسونیم، گزارشی از مشتریان بابت لگ و تاخیر در دستگاه ندیدیم. پرسه زدن در منوهای مختلف دستگاه و اجرای اپلیکیشن هایی مثل مرورگر کروم و وبگردی و غیره هم بدون مشکل در دستگاه انجام میشن. آقا احسان رو به من و نیما گفت حالا تصمیم با خودتون…
    من و نیما کمی فکر کردیم و تا اون لحظه از بررسی ها و توضیحات فروشنده به این نتیجه رسیدیم که تبلت سامسونگ Galaxy tab A 10.1 with s pen از بستر نرم افزاری خوبی بهره می‌بره و تجهیز آن به اندروید ۹ و رابط One UI و قلم حرفه ای بدون تاخیر آن می‌تونه از نقاط قوت دستگاه باشه. پیش خودمون گفتیم راجع به حافظه و رم دستگاه بپرسیم…
    آقا احسان در جواب استعلام ما راجع به پردازنده و حافظه و رم دستگاه گفت سامسونگ در قلب تبلت مذکور از تراشه اگزینوس ۷۹۰۴ خود استفاده کرده که طی فرآیند ۱۴ نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای داره. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A53 هستن و فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتزی را ارائه می‌کنن و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. رم تبلت ظرفیت ۳ گیگابایتی داره و حافظه داخلی آن هم به طور پیش فرض ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌ده. خوشبختانه Galaxy tab A 10.1 with s pen از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف ۲۵۶ گیگابایت افزایش بدید.
    راجع به اجرای بازی در تبلت پرسیدیم هرچند اصلا قصد انجام بازی نداشتم. پیش خودم گفتم حالا که اینقدر قشنگ ایشون در کمال صبر به ما پاسخ میدن، بهتره این مورد رو نیز استعلام کنم… ایشون گفتن در حالت عادی و برای اجرای اپلیکیشن های معمولی دستگاه کاملا روان و بدون مشکله. اما وقتی خودمون دو بازی PUBG Mobile و Into The Dead 2 را روی آن نصب و هر یک را با تنظیمات گرافیکی متوسط برای مدت زمان ۱۰ دقیقه اجرا کردیم و سپس از آن ها خارج شدیم، مابین اپلیکیشن های معمولی و نه چندان سنگینی مثل گوگل کروم، یوتیوب و غیره جهش هایی داشتیم تا سرعت عملکرد دستگاه پس از خروج از بازی های سنگین نام برده شده را بررسی کنیم. در بررسی های ما مشخص شد که این تبلت در مقایسه با قیمت خودش قدرت عملکرد مطلوبی دارد. بازی های PUBG Mobile و Into The Dead 2 در حالتی که تنظیمات گرافیکی متوسط داشتند بدون مشکل و لگ در تبلت اجرا شدند. اما بعد از خروج از بازی های نام برده شده و زمانی که می‌خواستیم مابین اپلیکیشن های دیگر جهش داشته باشیم با کمی لگ و تاخیر رو به رو شدیم  که به عقیده ما ناشی از ظرفیت نه چندان بالای رم تبلت است. بدون تردید اگر سامسونگ رم با ظرفیت بیشتری را در تبلت گلکسی Galaxy tab A 10.1 with s pen به کار می‌برد، بازده بهتری هم از دستگاه دریافت می‌شد، اما به هر حال سامسونگ برای کاهش هزینه تولید و قیمت این محصول، آن را به رم ۳ گیگابایتی مجهز کرده است. رو به نیما کردم و پرسیدم نظرت چیه؟ نیما گفت تو که قصد بازی کردن با تبلت نداری و از طرفی بودجه ای محدود برای این کار درنظر گرفتی، پس بهتره مطابق بودجه ات و براورده شدن خواسته هات به ترتیب اولویت، تصمیم بگیری. دیدم درست میگه. فعلا این تبلت با بودجه من سازگاره از طرفی اولویت های اصلی و خواسته های مدنظر من رو پوشش میده :)))
    آقا احسان گفت این هم بگم که این دستگاه برای انجام کارهای روزمره‌ای مثل وبگردی، تماشای فیلم و ویدئوهای یوتیوب، استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و غیره عملکرد بسیار خوبی داره و کاربر برای انجام این کارها با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شه. اجرای بازی های سنگین اندرویدی هم در این تبلت با تنظیمات گرافیکی متوسط به خوبی امکانپذیره اما با تنظیمات گرافیکی سطح بالا کمی لگ و تاخیر در آن به وجود میاد. البته و خوشبختانه این تاخیرها بعد از چند ثانیه به طور کامل از بین می‌روند.
    من و نیما به آقا احسان گفتیم حافظه این دستگاه چطوره؟ ایشون گفت اگر حافظه داخلی آن، به سمت پر شدن پیش بره، لگ و تاخیرهایی در عملکرد تبلت به وجود میاد که به عقیده ما باز هم محدود بودن ظرفیت رم این تبلت و تحت فشار قرار گرفتن سریع آن بر روی این مسئله بی‌تاثیر نیست. متاسفانه چون حافظه داخلی تبلت ۱۶ گیگابایتی است و بخش عظیمی از آن توسط سیستم عامل و اپلیکیشن های پیش فرض روی آن اشغال می‌شود، پر شدن حافظه تبلت خیلی زود اتفاق می‌افته. برای رفع این مشکل باید حتما یک حافظه جانبی را در دستگاه نصب نمایید و سعی کنید حجم اطلاعاتی که در تبلت ذخیره میشن را تا حد ممکن کنترل نمایید. بدین ترتیب بهترین بازده ممکن را از این تبلت دریافت خواهید کرد.
    گفتیم آقا احسان خیلی خسته شدی و ممنونتیم. ممکنه راجع به دوربینش هم توضیحاتی بدی؟ ایشون بدون وقفه و با خوشرویی همشگی شروع به توضیح دادن کردن و گفتن باید بدونید که عموما در طراحی تبلت ها و به ویژه تبلت هایی که صفحه نمایش بزرگی دارن خیلی به کیفیت دوربین اهمیت داده نمی‌شه. سامسونگ یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 را به عنوان دوربین اصلی این تبلت بکار برده. این لنز ۸ مگاپیکسلی از قابلیت فوکوس خودکار و عکسبرداری پانوراما پشتیبانی می‌کنه و یک چراغ فلش LED اختصاصی هم داره. برای دوربین سلفی تبلت هم از یک لنز ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 استفاده شده. دوربین اصلی و سلفی این تبلت عملکرد بسیار خوبی دارن. البته این نتیجه‌گیری با مقایسه کیفیت عملکرد دوربین این تبلت با دیگر تبلت های مشابه و هم رده خودش به دست اومده و اصلا نباید کیفیت عملکرد دوربین تبلت را با گوشی های موبایل امروزی مقایسه کرد. پس منظور ما از کیفیت بسیار خوب دوربین اصلی و سلفی در مقایسه با دیگر تبلت های مشابه است. با دوربین اصلی و سلفی این تبلت می‌توانید عکس های خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره ضبط کنید.
    نیما بهم گفت سعید باطری دستگاهی که میخری خیلی باید خوب باشه و جزء موارد تاثیرگذار در تصمیمون هست. بعنوان آخرین سوال راجع به باطری دستگاه سوال پرسیدیم، آقا احسان گفتند باتری که در این تبلت برای تامین انرژی مورد نیازش به کار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت ۷۳۰۰ میلی آمپر ساعتی داره. (که بنظر من و نیما فوقالعاده میاومد) اگر یک کاربر عادی باشید و فقط برای انجام هایی مثل وبگردی، تماشای ویدئو، پرسه زدن در اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و غیره از تبلت استفاده کنید، باتری آن زود شارژ خالی نمی‌کند و حداقل تا ۱.۵ روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد. برخی از مشتریان مدعی هستند که با یک بار شارژ باتری این تبلت می‌توانند تا ۲ یا ۳ روز هم از آن استفاده کنند اما به عقیده ما میانگین قدرت شارژدهی باتری این تبلت برای یک کاربر معمولی حدود ۱.۵ روز است. موضوع مهمی که در بررسی Galaxy tab A 10.1 with s pen باید به آن اشاره شود مربوط به تاثیر چشمگیر اجرای بازی های سنگین بر روی مصرف شارژ باتری دستگاه می‌شه. در امتحانی که خودمون انجام دادیم مشخص شد که اجرای بازی هایی مثل PUBG Mobile در تبلت سامسونگ Galaxy tab A 10.1 with s pen می‌تواند سرعت خالی شدن شارژ باتری آن را چند برابر کند. (که البته هدف ما از خرید این تبلت بازی کردن نبود پس این مورد در تصمیم گیریمون تاثیر نذاشت) و اگر از تبلت برای اجرای بازی های سنگین استفاده کنید، احتمالا در کمتر از نیم روز شاهد خالی شدن کامل شارژ آن خواهید بود و باید همیشه شارژر تبلت خود را به همراه داشته باشید. همچنین بدونید فول شارژ باتری این تبلت هم در حدود ۲۰۰ دقیقه زمان می‌بره.
    من و نیما با رد انجام بازی با این تبلت، بسیار خوشحال شدیم که این دستگاه از لحاظ شارژ میتونه مدت زمان زیادی ما رو یاری بده و با خیال راحت در طول روز میتونم در زمینه ی کاری ازش استفاده کنم.
    از آقا احسان خواستم که اجازه بده تا من و نیما چند جمله با هم صحبت کنیم تا به جمع بندی راجع به خرید یا عدم خرید این دستگاه برسیم… ایشون هم استقبال کردن و رفتند تا چایی بنوشند و ما هم راحت بتونیم با هم صحبت کنیم. نیما گفت این تبلت ۱۰.۱ اینچی می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برای افراد علاقمند به وبگردی، تماشای فیلم و سایر اقدامات این چنینی باشه، همچنین ما که قصد تدریس در کلاسهای آنلاین رو داریم… :))) قیمت این تبلت در مقایسه با قیمت تبلت های هم رده خودش رقابتی در نظر گرفته شده و به عقیده ما این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن است. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف تبلت مذکور رو در زیر خلاصه کردیم:

    نقاط قوت:
    کیفیت ساخت بالا
    صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
    سیستم عامل و رابط کاربری روان و به روز
    داشتن قلم با کیفیت
    پردازنده خوب
    دوربین اصلی و سلفی خوب
    شارژدهی خوب باتری
    قیمت مناسب

    نقاط ضعف:
    عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت
    رم ۳ گیگابایتی نه چندان مناسب
    حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی نه چندان مناسب

    و اینچنین شد که تصمیم به خرید این تبلت کردیم و من الان حدودا یک سال هست که با این تبلت بصورت مستمر کار میکنم و هیچوقت از خرید خودم پشیمون نشدم.
    امیدوارم این تجربه واقعی جهت تصمیم گیری شما دوستان عزیز، به درد بخوره.

  2. مهدی شفایی میگوید:

    سلام – پاسخ سوال ۱ (بیان داستان)
    کلا در خانواده و فامیل هایم وقتی بحث خرید وسیله تکنولوژیکی مثل موبایل، لپ تاپ و غیره می شود، همه نگاه ها به سمت من می آید و یک جوری آچار فرانسه توی این زمینه ها هستم. به جرئت می تونم بگم که نصف خریدهایی که بستگان من داشتند، با پیشنهاد ها و مشورت های من بوده و کلا رضایت مشتری من بالا هست !!! این بار نوبت به پسر خاله ام محمد رسید که مدیر یک شرکت خصوصی هست و به دنبال خرید یک تبلتی بود که هم کار خودش را راه بیاندازد و هم پسر ۱۰ ساله اش که خوره بازی کردن هست، با آن بازی کند. کلا محمد بسیار دقیق در این مسائل هست و قشنگ باس در مورد ویژگی های تبلت بهش توضیح می دادم. به خانه ما آمد و چند ساعتی سر ویژگی های تبلت با هم بحث کردیم و بالاخره روی یک مدل تبلت به اجماع رسیدیم. یک نکته ای که همیشه من به آن بر سر خرید تبلت اشاره می کنم، اینه که حقیقتا خرید تبلت واقعا کار دشواری است چرا که این وسیله در مرز بین لپ تاپ و موبایل قرار دارد و کارکردهایش پوشش داده می شود. در وهله اول در خرید تبلت، تعیین نیازمندی هاست که اصلا چرا به سمت خرید تبلت می رویم. مسئله بررسی ویژگی های یک تبلت با اندازه صفحه نمایش شروع می شود. به دنبال کدام اندازه هستید؟ ۷ – ۸ یا ۱۰ اینچی؟ انتخاب میزان اندازه مناسب بر روی حمل پذیری و وزن تاثیر گذار است؟ اگر اندازه بزرگ مدنظرتان هست به سراغ ۱۰ اینچی ها بروید و گرنه اگر دنبال تبلت جمع و جور و با حمل راحت هستید به سراغ زیر ۱۰ اینچی ها بروید. در همین صفحه نمایش بمانیم و بپردازیم به کیفیت صفحه نمایش که بستگی به تراکم پیکسلی و پنل نمایش آن دارد. پنل ها متنوع اند (TFT ،IPS ،AMOLED ،Super-AMOLED) و دارای قیمت های متفاوتی هستند که سوپر امولد بهترین آن می باشد. در بحث تراکم پیکسلی هم بسته به خریدن تبلت پرچم دار و یا میان رده یا اقتصادی، بازه های آن متفاوت است. معمولا مقدار بالای ۲۰۰ ، تبلت در رده های بالارده و پرچم دار قرار دارد. با این توضیحات بحث صفحه نمایش را برایش به اتمام رساندم. برایش سایز ۸ اینچی با تراکم پیکسلی حوالی ۲۰۰ حائز اهمیت بود. بعد از صفحه نمایش نوبت به پردازشگر یعنی قلب دستگاه رسید. به محمد گفتم که مدل پردازشگر زیاد داریم ولی جدا از خود اپل که داستانش متفاوت است، تبلت یا پردازشگرش اسنپ دراگون باشد یا اگزینوس. در تبلت های پایین رده که قطعا قرار نیس خریداری کنی از سایر مدل ها استفاده می کنند. برای بازی کردن پسرت و تضمین قدرت تبلت حتما به سراغ این ۲ مدل برو. قدرت پردازنده روی قیمت تبلت هم تاثیر بالایی دارد. در مورد سیستم عامل هم توضیح دادم. ۳ سیستم داریم اندروید آی او اس و ویندوز که بی درنگ محمد اندروید را انتخاب کرد به دلیل سهولت استفاده و اتصال به گوشی اش که آن هم اندروید است. در کنار پردازشگر، انتخاب رم مناسب هم مهم است. به محمد گفتم با توجه به اینکه با تبلت قراره بازی هم کرد، رم بالای ۳ گیگابایت مناسب است. اگر زیر ۳ گیگ بخری در بلندمدت اذیت می شوی و لگ هایی که ممکن است اتفاق بیفتد بسیار آزاردهنده خواهد بود. به بحث باتری رسیدیم. انتخاب ظرفیت باتری مناسب با توجه به اندازه صفحه نمایش و قدرت پردازش حائز اهمیت است. در تبلت های ۷ اینچی بالا ۳۵۰۰، در تبلت های ۸ اینچی بالای ۵۰۰۰ و در تبلت های ۱۰ اینچی بالای ۷۰۰۰ می آمپر عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند. در مورد دوربین هم این طور توضیح دادم که دوربین تبلت به نسبت دوربین گوشی از اهمیت خیلی پایین تری برخوردار است و تبلت آن چنان برای عکاسی و فیلم برداری ساخته نشده. صرفا یک دوربین معمولی داشته باشد کفایت می کند و قطعا نباید به عنوان یک عامل تاثیرگذار در خرید تبلت حساب نمود. گذری هم به قابلیت نصب سیم کارت و مکالمه زدیم و گفتم که حتما این ویژگی در تبلت خریداری شده باشد و حتما از قابلیت LTE پشتیبانی کند که در صورت عدم وجود مودم، از اینترنت سیم کارت به صورت پرسرعت استفاده کرد. در بحث طراحی هم به این نکته اشاره کردم که کاملا این قضیه سلیقه ای هستش. چه از نظر جنس که می تواند پلاستیک یا فلزی باشد و همچنین ضخامت و حس دست گرفتن تبلت کاملا سلیقه ای می باشد. نکته هم این است که تبلت هم ظرفیت داخلی به نسبت بالایی داشته باشد و هم قابلیت اضافه کردن حافظه خارجی داشته باشد. البته خودم به شخصه بالابودن ظرفیت داخلی را بیشتر ترجیح می دهم چون هم سرعت بالاتری دارد و هم هزینه آنچنانی برای کارت حافظه خارجی نمی کنیم. قابلیت های اصلی را برای محمد بازگو کردم. در انتها هم به یک سری قابلیت های جانبی تبلت پرداختم. به محمد گفتم یک سری از تبلت ها دارای قلم اختصاصی اند یا تعدادی تبلت قابلیت اتصال کیبورد را دارند یا مثلا در بحث امنیت دارای حسگر اثر انگشت یا سنسور تشخیص چهره باشد یا نباشد. این موارد متناسب با نیاز افراد هستش و اگر فرد واقعا نیاز به قلم یا کیبورد این مدلی داشته باشد به سراغ این سبک تبلت ها می رود. البته این نکته هم مهم است که تعداد کمی از تبلت ها دارای قلم یا کیبورد هستند و عملا دست افراد برای خرید بسته خواهد شد. تقریبا تمام توضیحاتی که لازم بود را به محمد دادم و کامل از حیث آگاهی خرید اغنا شد. در انتخاب مدل هم به محمد کمک کردم و تبلت موردنیازش را خرید و ۲ سالی است که استفاده می کند و کاملا راضی است.

  3. سپند پورآذر میگوید:

    پاسخ سوال یک:
    کاری نداریم که در زندگی شخصی خودشون چه‌ها کردند و نکردند، ما یک آقا رضا در فامیل داریم که در کل خاندان سببی و نسبی و دوست و آشنا و همسایه برای خودشون نقش معلم اخلاق رو در نظر گرفتن و انصافاً هم خوب بازی میکنن نقششونو. کسی درست نمیدونه که چی باعث شد ایشون مسئولیت خطیر ارشاد و هدایت جامعه‌ی بشری رو بپذیرن، چون حداقل تا جایی که ما اطلاع داریم کار اصلیشون این نبوده و نیست. هر چند البته خانمشونم دقیقاً نمیدونه شغل ایشون چیه اما همه متفق القول هستند که شغل اصلیشون این نیست. دلیل اصلی پذیرش این نقش رو البته همه میدونن اما در عین حال انگار هیچکس نمیدونه چون به ظاهر کسی به روی خودش نمیاره و مطابق توافقی نانوشته همه ایشون رو یک انسان دلسوز نسبت به همنوعانشون تلقی می‌کنن که خودشو در قبال پیشرفت تمام اعضای خانواده مسئول میدونه. شباهت ظاهری آقا رضا به سید جواد هاشمی هم شاید در پذیرش این نقش بی‌تاثیر نبوده باشه. بدین ترتیب آقا رضا به نحوی به برنامه‌ی هفتگی خانواده تحمیل شدند که جنگ هشت ساله بر ما تحمیل نشد. چند بار در ماه باید آقا رضا و خونواده‌ی گرامیشون چترشونو و  سفره‌ی دلشونو پیش ما باز کنند. آقا رضا ماشااله شامشونو که میل میکنن (چون آقا رضا آدم پرخوری نیست فقط برای اینکه دل ما رو نشکونه دانه‌ی برنجی کف هیچ بشقابی نمیذاره روزی گنجشک بشه)، شروع میکنن به سخنرانی. ولی انصافاً قوه‌ی مخیله‌ی قوی‌ای داره چون با شناختی که ما از آقا رضا داریم بعیده این افاضاتو از کتابی خونده باشه یا متنی از قبل آماده کرده باشه…خلاصه، یکی از همین شب‌ها، آقا رضا شروع کرد در باب ارزش انسان‌ها داد سخن دادن…که انسان باید تکلیف خودشو با خودش روشن کرده باشه…که نباید باری به هر جهت زندگی کرد. باید یک‌هدف مشخص داشت و باید یا رومی روم بود یا زنگی زنگ. این مرد خوش‌بیان، برای اینکه با یک مثال حرفای اون شبش رو جمع‌بندی کنه، یه حرفی زد که شاید خودشم باورش نشه ولی خیلی روی من اثر گذاشت…گفت هیچ وقت تو زندگیتون مثل تبلت نباشید…! آقا رضای حکیم ما معتقد بود که آدم باید یا لپ تاپ باشه یا موبایل. این دو تا هستن که ارزش دارن و هر کدوم نقشی رو در زندگی انسان ایفا می‌کنن. تبلت چیزی نیست جز وسیله‌ای برای سرگرمی. نه هویتی از خودش داره، چون یا باید سیستم‌عاملش اندروید باشه، یا ios یا ویندوز، نه کاری بلده که بقیه بلد نباشن، چون عملاً قابلیت‌هایی مشابه گوشی موبایل یا کامپیوتر شخصی رو داره، صرفاً با ظاهرفریبی و چند اینچ صفحه مانیتور بزرگ‌تر سعی میکنه بقیرو جذب خودش کنه. و الا غیر از این ظرفیت حافظه‌ی داخلیش که مزیت آن‌چنانی نسبت به گوشی نداره، نرم‌افزارهایی که اجرا می‌کنه هم بستگی به سیستم‌ عاملش داره که یکی از اون سه مدله، مثل گوشی میتونه سیم‌کارت بخوره، حافظه جانبی میشه بهش وصل کرد، بلوتوث داره و به اینترنت وصل میشه، دقیقاً مثل یه گوشی. فقط با ظاهرش سعی میکنه مخاطبش رو جذب خودش کنه…زیبایی‌های ظاهری…مثل پورت USB یا HDMI که بعضیاشون دارند، و الا از خودش هیچ ویژگی متمایزکننده‌ای نداره. این بود طرز فکر آقا رضا…و میگفت وای بر کسانی که گول این ظواهرو بخورن و پول خرج این دستگاه بی‌هویت بکنن…البته بعدها ما متوجه شدیم که بچه‌ی آقا رضا تبلت دست دوستاش دیده و پا روی خرخره‌ی ایشون گذاشته که براش تبلت بخره…اون شبم به در میگفت که دیوار بشنوه…میخواست جلوی بچش از ما اعتراف بگیره که حقیقتاً تبلت دستگاه به درد نخوریه…ما هم که چون فقط اینجور مواقع ثانیه‌شماری میکنیم که آقا رضا چایی آخرشو درخواست کنه، اصلاً دم به تله نمیدیم که بخوایم باهاش وارد بحث بشیم…کسی هم در نتیجه اون شب نگفت که تبلت عصای دست طراحاست…یا اینکه اصولاً سرگرمی چه مشکلی داره که تبلت بی‌گناه بخواد بابتش مواخذه بشه…اما اون شب گذشت…و چند تا دیگه از این شب‌ها هم گذشت…و بعد شبی آقا رضا با اهل عیال مهمان ما بود…بر حسب عادت پس از صرف شام مقدمه می‌چید برای وعظ اون شب…من هم همینطور که سرم تو گوشی بود یهو بگوشم خورد که آقا رضا گفت آدم باید سعی کنه همیشه مثل تبلت باشه…! آنچه خوبان همه دارند یکجا داشته باشه…بعد بچش تبلت‌به‌دست جلو ما نشست و آقا رضا نطق مفصلی اندر فضایل تبلت‌گونگی برای ما ادا کرد که مخترع تبلت هم از شنیدنش به تبلت بچه‌ی آقا رضا حسودی می‌کرد. خلاصه قضاوت با شما…تبلت بودن یا نبودن، مسئله این است.

  4. مهکام محبی میگوید:

    پاسخ سوال ۱: بیان داستان
    علی دانش آموز کلاس پنجم دبستان هست و به خاطر شرایط کرونا و آنلاین شدن کلاس های مدرسه، مجبور بود از وسیله ای برای دیدن کلاس ها و حضور در اونها استفاده کنه. او از هوم تبلتی که از قبل داشت و برای دوران کودکی اش بود استفاده می کرد اما بعد از یک ماه، با استفاده همزمان چند برنامه باهم، رم اون که فقط ۱.۵ گیگ بود، دیگه جواب نمی داد و خیلی کند شده بود؛ حتی گاهی اوقات وسط کلاس هنگ می کرد و خاموش می شد!
    بعضی از اپلیکیشن ها هم دیگه به روز نمی شد و نمی تونست از اون ها استفاده کنه. به همین دلیل پدر علی تصمیم گرفت که تبلت جدیدی برایش بخرد و شروع به پرس و جو از دوست و آشنا و گشت تو اینترنت کرد.
    برادر بزرگتر علی، با توجه به تجربه ای که داشت گفت” تبلتی انتخاب کنید که رم اون حداقل ۴ گیگ باشه و پردازنده قوی داشته باشه تا عمر طولانی تری هم داشته باشه بتونه به راحتی از اون استفاده کنه.”
    تبلت قبلی کارت گرافیک خیلی ضعیفی داشت و وضوح تصویر اون خیلی پایین بود و بعضی رنگ ها رو به صورت واقعی اونها نشون نمی داد و وقتیکه هنگ می کرد رنگ ها هم تغییر می کرد!
    دوست علی پیشنهاد داد که تبلتی بخره که حتما قابلیت نصب سیم کارت داشته باشهتا بتونه تو شرایطی هم که اینترنت وای فای قطع میشه، با اینترنت همراه به راحتی کلاس ها رو ببینه؛ چون یک بار خودش تجربه قطعی برق رو وسط امتحان داشت!
    از طرفی چون علی علاقه به کارهای طراحی و نقاشی هم داشت، دوست داشت بتونه به راحتی توی تبلت طراحی کنه پس به دنبال مدل هایی رفت که قلم داشته باشه و از نرم افزارهایی که قابلیت استفاده از قلم رو دارند، پشتیبانی کنه.
    با همه ی این تجربه ها و پیشنهاد های بقیه، پدر علی تصمیم به خرید تبلتیبا صفحه نمایش ۱۰ اینچی گرفت که رم، حافظه و پردازنده قوی داشته باشه تا علی به راحتی بتونه تو کلاس ها شرکت کنه و همزمان از اپلیکیشن های متفاوتی استفاده کنه.
    همچنین برای اینکه علی بتونه به راحتی به طراحی بپردازه، تبلتیانتخاب کردن که قلم و کارت گرافیک خوبی داشته باشه که توی کارهای طراحی هم به مشکل نخوره. همینطور سیم کارت داشته باشه و قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴G رو هم داشته باشه.
    بعد از استفاده ۵ ماهه از تبلت، علی روز به روز قابلیت های مختلف اون رو کشف میکنه مثلا برای باز کردن قفل صفحه اول از سنسور تشخیص چهره استفاده میکرد اما وقتی که دو سه بار اشتباه عملکردی پیش اومد و هنگ کرد و بعد از کلی دردسر که تونست قفل صفحه رو باز کنه، حالا دیگه از حسگر اثرانگشت برای بازکردن قفل صفحه استفاده می کنه.
    علی تبلت جدیدش رو خیلی دوست داره اما تنها موردهایی که میگه کاش تو انتخاب به اون ها هم توجه میکردم، ضد آب بودن و دوربین قوی تر هست!

  5. بردیا اخوت میگوید:

    سوال ۱:بیان داستان
    فرشته معلم ریاضی دبیرستان بود که یک دختر داشت و دختر آن در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل بود با شیوع ویروس کرونا آموزش های آنلاین از راه دور تب و تاب دیگری گرفت به دلیل مسافت طولانی که هر روز فرشته از خانه تاحل کار طی میکرد این این پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس باعث شده بود که به کارهای خونه بیشتر رسیدگی کند و وقت بیشتری برای رسیدگی به همسر و فرزندش داشته باشد رشته ریاضی از آنجاکه به محاسبات نیاز دارند عموما فرشته در اتاق خوابش که الان تبدیل به اتاق کار شده بود چک نویس ها و برگه های آچاره زیادی فضای اتاق را پر می کرد و همیشه همسر فرشته او را به خاطر این مسئله سرزنش می نمود با از آنجا که آموزش آنلاین نیاز به ابزارهای خاص خود را دارد از قبیل اینترنت سرعت مطلوب لپ تاپ یا تبلت یا هر دستگاهی که به اینترنت وصل شود و همچنین قابلیت نوشتن بام مداد هوشمند یا مدال آوری را داشته باشد فرشته تصمیم به این گرفت لپ تاپ تبلت هوشمند برای خود تهیه کند که بتوان بر روی صفحه لمسی آن ها معادلات ریاضی و آموزش های خود را به نحوه احسن انجام دهد… از آنجا که پلتفرم های گوناگونی برای آموزش آنلاین تعبیه شده است لت یا لپ‌تاپ که فرشته خواهد گرفت باید این قابلیت را داشته باشد که اپلیکیشن مورد نظر خود را به راحتی روی آن نصب و از قابلیت های آن استفاده کنددستگاهی که فرشته می خرند باید حتماً قابلیت اتصال اینترنت به صورت مداوم را داشته باشد پس حتما نیاز به یک تبلت یا لپ تاپی اینترنت خود را از طریق وای فای طریق سیم کارت میگیرد دارد به دلیل این که دختر فرشته نیز از آموزش های آنلاین استفاده می کند امکان اشتراک گذاری اینترنت از طریق این دستگاه نیز باید فراهم باشد از آنجا که نوشتن روی صفحه صفحه لمسی کوچک برای آموزش آنلاین و به طور کلی نوت برداری و نوشتار مناسب نیست ابعادی که این تبلت باید داشته باشد نزدیک به صفحه a۴ باید باشد
    . چون معمولاً معلمین گه ها و دفاتر سیاسی را با خود حمل می‌کنند و فرشته به مرور زمان تدریس برای تخته های سیاه و وایت‌برد شانه و گردن درد مزمنی گرفته است تبلتش باید بسیار سبک باشد پردازنده هایی که فرشته برای تدریس آنلاین نیاز دارند لازم نیست زیاد قوی فرکانسهای مرکزی بالایی داشته باشد. مقدار حافظه آن به دلیل نیازمند عملکرد سریع دستگاه و از سوی دیگر برای ذخیره فایل های خود و دانش آموزان نیاز به حافظه با عملکرد بالایی دارد. بااین عوامل فرشته به دنبال خرید یک تبلت و یا لپ تاپ رفت که در این بین مقایسه هایی را انجام داد. وسیله ای که فرشته به آن نیاز دارد اول از همه نیازمند این نکته هست که به اینترنت وصل شود که هم لبتاب و هم تبلت این ویژگی را دارا هستند ولی فرشته به این نکته نیز توجه داشت که شرکت در کلاس های آنلاین نیازمند اینترنت با سرعت بالاست از سویی دختر محصل او نیز همزمان در کلاس های آنلاین شرکت میکند و امکان این مورد هست که شبکه اینترنت خانگی قطع ووصل شود پس این موضوع فرشته را وادار کرد که دستگاهی تهیه کند که بتوان از اینترنت سیم کارت نیز استفاده کرد درموقعیت های خاص از سوی دیگر وزن دستگاه برای فرشته اهمیت زیادی داشت وزن لب تاپ به طور میانگین بین ۲تا۵کیلوگرم است در مقایسه وزن تبلت بین ۴۵۰تا۹۰۰گرم هست باید این نکته را در نظر بگیریم که فرشته برای برگزاری کلاس های آنلاین احتیاج به یکسری تصویر برداری از صفحات کتابهای مختلف است که به کمک آنها تدریس کند و از آنجایی که امکان تصویر برداری راحت و با کیغیت و دردسترس بیشتر با تبلت امکان پذیر بود از طرف دیگر فرشته برای کار کردن احتیاج به صفحه بزرگ دارد که اندازه صفحه لبتاب میانگین بین ۱۳ تا۱۷ اینچ و بزرگ تر هست که میتواند اندازه خوبی برای فرشته باشد و در مقابل اندازه صفحه تبلت بین ۷ تا ۱۳ اینچ است که در مقایسه با لب تاب اندازه کوچک تری دارد ولی این موضوع برای فرشته حائز اهمیت است که بتواند برای حل معادلات و نوت برداری سرعتی در حد دست نوشته های خود روی کاغذ داشته باشد پس باید در نظر گرفت که صفحه ی تاچ داشتن اهمیت بیشتری دارد نسبت به صفحه بزرگ تر داشتن بین مقایسه هایی که انجام داد متوجه شد که لب تاب هایی با قابلیت مانیتور جداشونده و لمسی از نظر قیمت بالای ۷۰ میلیون تومان هستند و در مقایسه با تبلت قیمت بالاتری دارا است و در بین تبلت ها به دنبال تبلتی گشت که از نظر اندازه صفحه دارای بزرگترین صفحه باشد و کیفیت قابل قبولی از لحاظ دوربین برای تصویر برداری دارا باشد و از سوی دیگر پردازنده ای متوسط و روبه ضعیفی هم اگر داشت مشکلی به وجود نمی اورد و برای حافظه نیز حافظه ای با انذازه معمولی در نظر گرفت که امان این ویژگی را داشته باشد که با افزودت کارت حافطه این میزان را ارتقا دهد نکته دیگری که برای فرشته مهم بود این موضوع بود که تبلت او به اصطلاح سیم کارت خور باشد تا به راحتی بتواند به ایتنترنت دسترسی داشته باشد و در آخر موقع خرید تبلت و گفتن و راه کار خاستن از فروشنده های مربوطه قلمی تهیه کرد که امکان استفاده بر روی صفحه لمسی تبلت خود را داشت تا راحت تر بتواند بر روی تبلت و نوت های تبلت خود یاد داشت کند.

  6. بردیا اخوت میگوید:

    سوال ۱:بیان داستان
    فرشته معلم ریاضی دبیرستان بود که یک دختر داشت و دختر آن در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل بود با شیوع ویروس کرونا آموزش های آنلاین از راه دور تب و تاب دیگری گرفت به دلیل مسافت طولانی که هر روز فرشته از خانه تاحل کار طی میکرد این این پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس باعث شده بود که به کارهای خونه بیشتر رسیدگی کند و وقت بیشتری برای رسیدگی به همسر و فرزندش داشته باشد رشته ریاضی از آنجاکه به محاسبات نیاز دارند عموما فرشته در اتاق خوابش که الان تبدیل به اتاق کار شده بود چک نویس ها و برگه های آچاره زیادی فضای اتاق را پر می کرد و همیشه همسر فرشته او را به خاطر این مسئله سرزنش می نمود با از آنجا که آموزش آنلاین نیاز به ابزارهای خاص خود را دارد از قبیل اینترنت سرعت مطلوب لپ تاپ یا تبلت یا هر دستگاهی که به اینترنت وصل شود و همچنین قابلیت نوشتن بام مداد هوشمند یا مدال آوری را داشته باشد فرشته تصمیم به این گرفت لپ تاپ تبلت هوشمند برای خود تهیه کند که بتوان بر روی صفحه لمسی آن ها معادلات ریاضی و آموزش های خود را به نحوه احسن انجام دهد… از آنجا که پلتفرم های گوناگونی برای آموزش آنلاین تعبیه شده است لت یا لپ‌تاپ که فرشته خواهد گرفت باید این قابلیت را داشته باشد که اپلیکیشن مورد نظر خود را به راحتی روی آن نصب و از قابلیت های آن استفاده کنددستگاهی که فرشته می خرند باید حتماً قابلیت اتصال اینترنت به صورت مداوم را داشته باشد پس حتما نیاز به یک تبلت یا لپ تاپی اینترنت خود را از طریق وای فای طریق سیم کارت میگیرد دارد به دلیل این که دختر فرشته نیز از آموزش های آنلاین استفاده می کند امکان اشتراک گذاری اینترنت از طریق این دستگاه نیز باید فراهم باشد از آنجا که نوشتن روی صفحه صفحه لمسی کوچک برای آموزش آنلاین و به طور کلی نوت برداری و نوشتار مناسب نیست ابعادی که این تبلت باید داشته باشد نزدیک به صفحه a۴ باید باشد
    . چون معمولاً معلمین برگه ها و دفاتری را با خود حمل می‌کنند و فرشته به مرور زمان تدریس برای تخته های سیاه و وایت‌برد شانه و گردن درد مزمنی گرفته است تبلتش باید بسیار سبک باشد پردازنده هایی که فرشته برای تدریس آنلاین نیاز دارند لازم نیست زیاد قوی فرکانسهای مرکزی بالایی داشته باشد. مقدار حافظه آن به دلیل نیازمند عملکرد سریع دستگاه و از سوی دیگر برای ذخیره فایل های خود و دانش آموزان نیاز به حافظه با عملکرد بالایی دارد. بااین عوامل فرشته به دنبال خرید یک تبلت و یا لپ تاپ رفت که در این بین مقایسه هایی را انجام داد. وسیله ای که فرشته به آن نیاز دارد اول از همه نیازمند این نکته هست که به اینترنت وصل شود که هم لبتاب و هم تبلت این ویژگی را دارا هستند ولی فرشته به این نکته نیز توجه داشت که شرکت در کلاس های آنلاین نیازمند اینترنت با سرعت بالاست از سویی دختر محصل او نیز همزمان در کلاس های آنلاین شرکت میکند و امکان این مورد هست که شبکه اینترنت خانگی قطع ووصل شود پس این موضوع فرشته را وادار کرد که دستگاهی تهیه کند که بتوان از اینترنت سیم کارت نیز استفاده کرد درموقعیت های خاص از سوی دیگر وزن دستگاه برای فرشته اهمیت زیادی داشت وزن لب تاپ به طور میانگین بین ۲تا۵کیلوگرم است در مقایسه وزن تبلت بین ۴۵۰تا۹۰۰گرم هست باید این نکته را در نظر بگیریم که فرشته برای برگزاری کلاس های آنلاین احتیاج به یکسری تصویر برداری از صفحات کتابهای مختلف است که به کمک آنها تدریس کند و از آنجایی که امکان تصویر برداری راحت و با کیغیت و دردسترس بیشتر با تبلت امکان پذیر بود از طرف دیگر فرشته برای کار کردن احتیاج به صفحه بزرگ دارد که اندازه صفحه لبتاب میانگین بین ۱۳ تا۱۷ اینچ و بزرگ تر هست که میتواند اندازه خوبی برای فرشته باشد و در مقابل اندازه صفحه تبلت بین ۷ تا ۱۳ اینچ است که در مقایسه با لب تاب اندازه کوچک تری دارد ولی این موضوع برای فرشته حائز اهمیت است که بتواند برای حل معادلات و نوت برداری سرعتی در حد دست نوشته های خود روی کاغذ داشته باشد پس باید در نظر گرفت که صفحه ی تاچ داشتن اهمیت بیشتری دارد نسبت به صفحه بزرگ تر داشتن بین مقایسه هایی که انجام داد متوجه شد که لب تاب هایی با قابلیت مانیتور جداشونده و لمسی از نظر قیمت بالای ۷۰ میلیون تومان هستند و در مقایسه با تبلت قیمت بالاتری دارا است و در بین تبلت ها به دنبال تبلتی گشت که از نظر اندازه صفحه دارای بزرگترین صفحه باشد و کیفیت قابل قبولی از لحاظ دوربین برای تصویر برداری دارا باشد و از سوی دیگر پردازنده ای متوسط و روبه ضعیفی هم اگر داشت مشکلی به وجود نمی اورد و برای حافظه نیز حافظه ای با انذازه معمولی در نظر گرفت که امان این ویژگی را داشته باشد که با افزودت کارت حافطه این میزان را ارتقا دهد نکته دیگری که برای فرشته مهم بود این موضوع بود که تبلت او به اصطلاح سیم کارت خور باشد تا به راحتی بتواند به ایتنترنت دسترسی داشته باشد و در آخر موقع خرید تبلت و گفتن و راه کار خاستن از فروشنده های مربوطه قلمی تهیه کرد که امکان استفاده بر روی صفحه لمسی تبلت خود را داشت تا راحت تر بتواند بر روی تبلت و نوت های تبلت خود یاد داشت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *