داده کاوی چند رسانه ای (Multimedia Data Mining)

ش

داده های چند رسانه ای طیف وسیعی از انواع داده ها مانند متن، تصویر، صوت و ویدیو را در بردارند که برای ایجاد، ذخیره و تبادل اطلاعات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. رشد و گسترش تکنولوژی امکان تولید و تبادل داده های چند رسانه ای را با رشد روزافزونی فراهم آورده است. همچنین موتورهای جستجو نظیر گوگل روز به روز قابلیت های جستجوی هدفمند و اثربخش در محتوای چند رسانه ای را بهبود می دهند. این منبع عظیم از داده های چند رسانه ای زمینه مناسبی را برای به کارگیری تکنیک های داده کاوی و استخراج اطلاعات ارزشمند و پنهان فراهم نموده است. 

داده کاوی چند رسانه ای به کشف الگوهای ارزشمند و جالب از بانک های اطلاعاتی چند رسانه ای پرداخته که در این بانک های اطلاعاتی حجم عظیمی از داده ها از قبیل تصاویر، فایل های صوتی و فایل های ویدیویی ذخیره و نگهداری می شود. همچنین در کنار اینها انواع دده های متنی و لینک ها نیز مورد تحلیل قرار می گیرند. داده کاوی چند رسانه ای یک موضوع بین زمینه ای (بین رشته ای) بوده که حوزه های مختلفی نظیر پردازش و فهم تصویر، کامپیوتر ویژن، داده کاوی و کشف الگو را یکپارچه نموده است. 

رای دادن به این post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.