تبلیغات برنامه ریزی شده (Programmatic Advertising)

A

تبلیغات برنامه ریزی شده که از آن با عنوان بازاریابی برنامه ریزی شده (Programmatic Marketing) نیز یاد می شود، به زبان ساده خودکارسازی خرید و فروش تبلیغات آنلاین می باشد. این رویکرد جدید تبلیغاتی رو به رشد بوده و منشا تحولات عظیمی در فضای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال خواهد بود. بسیاری بر این باورند که تبلیغات برنامه ریزی شده آینده تبلیغات در بستر وب را رقم خواهد زد و گوگل در نظر دارد که ۶۰ درصد از گردش مالی تبلیغات خود را در این بخش ساماندهی نماید.

تعریف تبلیغات برنامه ریزی شده

تبلیغات برنامه ریزی شده خودکارسازی ارائه قیمت برای فضاهای تبلیغاتی را در لحظه فراهم می آورد. این رویکرد موجب می شود که یک Ad تبلیغاتی در یک زمینه مشخص به مشتری مشخص نمایش داده شود.

شیوه تبلیغات برنامه ریزی شده

زمانیکه یک کاربر بر روی لینک یک صفحه کلیک می کند، ناشر فضای تبلیغاتی، یک حراجی (auction) در رابطه با فضاهای موجود در این صفحه قرار می دهد. سپس رقابت بین تبلیغ کنندگانی که مایل به استفاده از فضاهای صفحه مورد نظر (که کاربر بر روی لینک آن کلیک کرده است) شکل گرفته و کسی که بیشترین مبلغ را پیشنهاد دهد برنده بوده و در هنگامی که صفحه مورد نظر لود شود، تبلیغ وی برای کاربر به نمایش در می آید. از آنجاییکه این فرآیند کاملا به صورت خودکار انجام می شود و هر یک از تبلیغ دهندگان شرکت کننده در حراجی پیش از این ماکزیمم مبلغ قابل پرداخت خود را تنظیم نموده اند، حراجی در ظرف چند میلی ثانیه انجام شده و صفحه وب لود (بارگذاری) می شود.

رای دادن به این post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *