بازاریابی زودگذر (Ephemeral marketing) و محتوای زودگذر (Ephemeral content)

A

محتوای زودگذر یک منبع غنی از محتوای چند رسانه ای (شامل تصاویر و ویدیوها) بوده که تنها برای یک دوره زمانی کوتاه در دسترس می باشد. محتوای زودگذر به عنوان یک استراتژی بازاریابی مورد توجه قرار گرفته که موجب ایجاد حس ترس از دست دادن (fear of missing out =FOMO) شده و هدف از آن واکنش و پاسخ سریع مخاطب و کاربر می باشد.

در واقع محتوای زودگذر چندان هم چیز جدیدی نیست چرا که محتوای موقتی (Temporary material) چیزی است که در رابطه با بسیاری از شبکه های اجتماعی رخ داده و موجب جلب ترافیک زیادی برای آنها می شود. در واقع در فضای شبکه های اجتماعی جنبه ها و نمودهای مختلفی از زودگذر بودن قابل توجه است. مانند این حالت که خود محتوا در مدت زمان کوتاهی ارائه شده و سپس از دسترس خارج می شود مانند استوری های فیس بوک و اینستاگرام و اسنپ چت.

اهداف محتوای زودگذر و بازاریابی زودگذر

دو هدف اصلی از ارائه محتوای زودگذر و بازاریابی مبتنی بر آن وجود دارد.

الف- هدف اول جلب نظر مخاطب به واکنش سریع است. این واکنش سریع ممکن است تصمیم سریع کاربر به انجام خرید و یا ثبت نام در سایت باشد. همچنین این واکنش ممکن است در قالب رفتارهایی نظیر لایک کردن، به اشتراک گذاری، فوروارد کردن، توصیه کردن و … خود را نشان دهد. خصوصیت زودگذر بودن در رابطه با محتوا موجب می شود که حس اضطرار و ترس از دست دادن (FOMO) در مخاطب تقویت شود.

ب- هدف دوم افزایش میزان مشارکت مخاطب است.

رای دادن به این post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *