ژئوفسنینگ مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ژئوفنسینگ یکی از شیوه های نوین در علم بازاریابی و زیرمجموعه بازاریابی مکان محور (location-based marketing) می باشد. در این رویکرد جدید و نوآورانه از بازاریابی برای کسب و کارها این امکان فراهم می شود که به دارندگان تلفن های همراه هوشمندی که در یک محیط تعریف شده و معین (مانند یک فروشگاه یا یک مرکز خرید) حضور دارند، متصل شوند. این اتصال هم می تواند از طریق اپلیکیشن های موبایلی و هم از طریق صفحات وب صورت گیرد. ژئوفنسینگ یک تکنولوژی مکان محور بوده و در ارتباط با سایر تکنولوژی های مکان محور زیر می باشد:
- تکنولوژی وای فای
- تکنولوژی جی پی اس
- تکنولوژی شناسایی بر پایه فرکانس رادیویی (RFID)
- تکنولوژی بلوتوث